پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/08/10 07:11
رپورتاژ آگهی/
کد خبر: 9231

گلخانه شیشه ای تامین کننده حداکثر میزان نور برای رشد انواع گیاهان

 

به طور کلی همانطور که از نام گلخانه پیداست به مکانی اطلاق می شود که در آن به پرورش گل و گیاه می پردازند. به عبارتی می توان گفت فضای محیطی و شرایط آب و هوایی آن به گونه ای طراحی می شود که برای رشد و ماندگاری گیاهان مختلف مناسب باشد. حال فضای گلخانه با توجه به گیاهانی که در آن پرورش داده می شوند و برخی شرایط دیگر و باتوجه به صلاح دید مالک آن می تواند به صورت بسته و یا نیمه باز طراحی شود.

می توان گفت مهم ترین نکته ای که در ساخت و طراحی یک گلخانه بیش از هر چیز دیگر اهمیت دارد میزان نور ورودی به گلخانه است. بنابراین هنگام ساخت یک گلخانه باید به دو نکته توجه بسیار مهم و اساسی داشت:

  • یکی اینکه مکان گلخانه باید به گونه ای باشد که از نور کافی برخوردار باشد.
  • دیگر اینکه مواد و مصالح به کار برده شده در ساخت گلخانه باید مقدار نور کافی را از خود عبور دهد.

بنابر موارد مهمی که بیان شد یکی از پیشنهادهای مناسب برای ساخت گلخانه استفاده از گلخانه شیشه ای است. همانطور که می دانید شیشه متریالی است که نور را به خوبی از خود عبور می دهد و علاوه بر این می تواند از تابش اشعه های مضر نور خورشید به درون فضا نیز جلوگیری کند. درست است که گیاهان برای رشد بهتر خود به نور نیاز دارند اما توجه داشته باشید که نور مستقیم خورشید نیز می تواند به میزان زیادی به آن ها آسیب برساند. استفاده از گلخانه شیشه ای علاوه بر تامین نور مفید برای گیاهان، رشد و نمو آن ها را نیز سرعت می بخشد.

علاوه بر مواردی که بیان شد، گلخانه شیشه ای سازه ای شفاف است که درون آن دیده می شود این امر علاوه بر اینکه باعث کنترل فضای داخلی از بیرون می شود بلکه موجب زیباسازی فضای اطراف نیز می گردد. از طرفی شیشه عایق مناسبی برای گرما و سرما است و میزان رطوبت و حرارت مناسب برای گیاهان را به خوبی در فصل های مختلف سال برای آن ها فراهم می کند.

 

حمام مستر حمامی مدرن با امکاناتی کامل

حمام مستر نوعی از حمام های مدرن است که از تمامی امکانات برخوردار است. به عبارتی حمام مستر را یک حمام فول امکانات می نامند. هر نوع دوش، وان، سرویس بهداشتی، آینه کاری و... را می توان در آن به کار برد. استفاده از شیشه در فضای یک حمام مستر می تواند زیبایی و جذابیت آن را دو چندان کند.

75

پارتیشن بندی قسمت های درونی حمام مستر توسط شیشه یکی از پرکاربردترین موارد استفاده از شیشه است. قسمت سرویس بهداشتی،  ناحیه دوش، وان، جکوزی و.... را پارتیشن بندی کنید و برای هرقسمت حریم خصوصی و منظمی قائل شوید. با این کار می توانید جلوه خاصی مطابق با سلیقه خود به حمام مستر بدهید.

ساخت کابین دوش در حمام مستر نیز راهکار دیگری برای ایجاد فضایی منحصر به فرد در حمام مستر است. کابین دوش ویژگی های مثبت بسیار زیادی دارد که از مهم ترین آن می توان به این مورد اشاره کرد که با نصب کابین شیشه ای در اطراف دوش می توانید به خوبی از خیس شدن تمام فضای حمام جلوگیری کنید. این امر یک اقدام امنیتی نیز محسوب می شود.

 

با توجه به نیاز و سلیقه خود می توانید از انواع وان ها برای حمام مستر استفاده کنید:

  • وان های ساده تک نفره و دو نفره در ابعاد و اشکال مختلف
  • وان جکوزی های ساده و نوع درمانی آن در طرح ها و مدل های مختلف یک نفره و دو نفره

حال که شما می خواهید برای اتاق مستر خود یک حمام مستر نیز بسازید بهتر است بهترین راهکارها را برای آن به کار ببرید. امروزه وان جکوزی ها به دلیل زیبایی و فوایدی که دارند بیشتر از وان های معمولی مورد استقبال عموم قرار گرفته اند.

 

درب کشویی شیشه ای قابل استفاده برای قسمت های داخلی و خارجی ساختمان

امروزه درب ها به خصوص درب های شیشه ای از چنان تنوعی برخوردارند که برای هر مکانی می توان نوعی مناسب با آن را تهیه و نصب کرد. یکی از پر کاربردترین درب های شیشه ای، درب شیشه ای کشویی است. این نوع درب شیشه ای را می توان برای تمامی مکان های اداری، تجاری و مسکونی مورد استفاده قرار داد. درب کشویی شیشه ای به دلیل راحتی در باز و بسته شدن بسیار پر طرفدار هستند. در حالت کلی درب های کشویی شیشه ای در دو دسته جای می گیرند:

  • درب های شیشه ای کشویی که به صورت دستی باز و بسته می شوند.
  • درب های شیشه ای کشویی که با استفاده از نیروی برق به صورت خودکار باز و بسته می شوند.

درب های کشویی شیشه ای از هر دو نوع را می توان در ابعاد و مدل هایی که مد نظر دارید سفارشی سازی کنید. در حالت کلی هم برای فضاهای داخلی و هم فضاهای خارجی می توان از درب کشویی شیشه ای استفاده کرد:

 در قسمت خارجی ساختمان اغلب برای درب ورودی از درب کشویی شیشه ای استفاده می کنند.

در قسمت داخلی ساختمان برای حمام مستر، درب های سرویس بهداشتی، قسمت ناهارخوری، فضای پانسیون و... می توان از درب کشویی شیشه ای استفاده کرد.

باز و بسته کردن درب های کشویی شیشه ای کاری بسیار آسان است  که از هر فرد معمولی، کهنسال و حتی کودکان نیز بر می آید. این درب ها به راحتی بر روی ریل ها می لغزند و باز و بسته می شوند. بنابراین نصب درب کشویی شیشه ای در قسمت ورودی ساختمان های مسکونی می تواند بسیار کاربردی و مفید باشد. به خصوص برای منازل ویلایی که حیاط دار هستند و رفت و آمد افراد به حیاط زیاد است نصب این نوع درب بسیار مفید و موثر خواهد بود. هر چند که درب کشویی اتوماتیک شیشه ای مزایای بیشتری برای این کار دارد اما به نسبت هزینه ی آن نیز بیشتر است. درب کشویی شیشه ای موجب می شود بتوانید فضای بیرونی حیاط را به طور کامل در معرض دید خود داشته باشید.

15613

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4d8em2