پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/07/05 17:03
بانک مرکزی | بانک مرکزی ایران
کد خبر: 9687

علت گرانی هزینه پیامک‌های بانکی با وجود نداشتن مجوز از سوی بانک مرکزی

سخنگوی بانک مرکزی می گوید: آخرین بخشنامه بانک مرکزی در مورد هزینه‌های ارسال پیامک که در آذر ۱۳۹۹ صادر شده، همچنان معتبر و لازم الاجرا است و هزینه جدیدی نباید دریافت شود.

به گزارش ستاره پارسی به نقل از فارس، افزایش هزینه سرویس پیامکی بانک‌ها خبری است که طی هفته های گذشته در شبکه های اجتماعی دست به دست شده است.

در پیامک ارسالی این بانک‌ها آمده است: «مشتری گرامی: از ابتدای سال ۱۴۰۱ باتوجه به بخشنامه بانک مرکزی و با عنایت به تعرفه جدید اپراتورهای تلفن همراه، کارمزد پیامک براساس تعداد پیامک واریز و برداشت کلیه حساب های شما نزد این بانک محاسبه و هر شش ماه یک بار به ازای هر پیامک ۹۰۰ ریال اخذ خواهد شد.»

این اقدام بانک‌ها درحالی رخ داده است که قیمت هر پیامک فارسی در سال ۱۴۰۱ برای سیم کارت دائمی 8.9 توامن و برای سیم کارت اعتباری همراه اول: ۱۰.۶ تومان و سیم کارت دائمی ایرانسل، ۹.۹ و سیم کارت اعتباری ۱۱.۶ تومان تعیین شده است.

* بانک مرکزی بخشنامه‌ای برای افزایش هزینه ارسال پیامک به مشتریان نداشته است

مصطفی قمری‌وفا، سخنگوی بانک مرکزی، اظهار داشت: بانک مرکزی بخشنامه‌ای به بانک‌ها مبنی بر افزایش هزینه ارسال پیامک به مشتریان نداشته است.

وی ادامه داد: پیرو انتشار برخی گزارش ها در مورد بخشنامه ‎بانک مرکزی به بانک‌ها مبنی بر افزایش هزینه ارسال پیامک‌ به مشتریان، به اطلاع می‌رساند بانک مرکزی هیچگونه بخشنامه‌ای در این زمینه نداشته است.

سخنگوی بانک مرکزی تاکید کرد: آخرین بخشنامه بانک مرکزی در این خصوص، آذر ۱۳۹۹ صادر شده و همچنان معتبر و لازم الاجراست.

* علت گرانی هزینه پیامک‌های بانکی چیست؟

تعدادی از مخاطبان خبرگزاری فارس، در سامانه فارس من پویشی با عنوان «علت گرانی هزینه پیامک‌های بانکی چیست؟» ثبت کرده اند که در متن این پویش آمده است: «جدیداً پیامکی از طرف بانکی به مشتریان ارسال می‌شود که طبق تعرفه های جدید اپراتورها و بخشنامه بانک مرکزی از ابتدای سال 1401 بابت هر پیامک ارسالی 900 ریال از مشتریان کسر خواهد شد، حال سوال این است که چگونه و با چه معیاری هر پیامک حدود ۱۰ برابر بیشتر از تعرفه های موجود برای مشتریان آب می‌خورد؟»

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2ongv4