پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/06/11 18:00
کد خبر: 8653

علت بی توجهی به پرداخت مابه التفاوت حقوق بازنشستگان مشخص شد!

چرا سازمان تامین اجتماعی در پرداخت ما به التفاوت حقوق بازنشستگان تعلل می کند؟

مابه التفاوت حقوق بازنشستگان هنوز پرداخت نشده است. علت تعلیل در پرداخت حقوق بازنشستگان چیست؟ چه زمانی ما به التفاوت حقوق بازنشستگان واریز خواهد شد؟
این ها سوالاتی است که حقوق بازنشستگان را تحت تاثیر قرار می دهد.رمضانی، رئیس کانون بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی خراسان‌رضوی با اشاره به عملکرد سازمان در حوزه درمان و حقوق بازنشستگان در استان گفت: بحث درمان اکنون در صدر مشکلات بازنشستگان است. باتوجه‌به جمعیت بازنشستگان، سازمان تأمین اجتماعی بستر مناسبی ایجاد نکرده است و این حوزه پاسخگوی نیاز این جمعیت نیست.

وی با تأکید بر اینکه علاوه بر جمعیت استان خراسان‌رضوی از سایر استان‌ها نیز برای درمان به مشهد مراجعه می‌کنند و مسلما باید نگاه ویژه‌ای به آن شود، گفت: بیمارستان ‌رضا مربوط به تأمین اجتماعی است و ۳۰سال است نیمه‌تمام مانده است. سازمان به این عظمت در مشهد بخش عمل قلب باز ندارد و اگر عمل قلب باز برای بازنشسته نیاز شود، باید همه زندگی‌اش را هزینه کند و آزاد عمل کند.

وی اضافه کرد: در اقدامات اخیر سازمان که رده‌ سنی مراجعه‌کننده برای بیمارستان‌های دولتی مشخص کرده است که می‌توانند مجانی عمل کنند، متأسفانه نحوه اجرا و اینکه چه بخشی هزینه را پرداخت می‌کند، مشخص نیست. این ابهامات در نحوه اجرا ما را سردرگم می‌کند.

وی افزود: متأسفانه دفترچه‌های درمانی که اکنون جمع شده با مشکلاتی همراه است و تمام پرشکان با نظام الکترونیک هماهنگ نیستند و بعضی جاها پزشک نسخه را می‌نویسد. انتظار داریم به بخش درمان خراسان‌رضوی که علاوه بر شهروندان استان از سایر نقاط کشور نیز برای درمان مراجعه می‌کنند، توجه ویژه‌ای شود. در این راستا بیمارستان رضای خراسان‌رضوی باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

به‌گفته رمضانی، سازمان تأمین اجتماعی ۳۰درصد کمتر هزینه درمان را متقبل می‌شود، درحالی‌که بازنشسته در سنی است که بیشتر به بحث درمان نیاز دارد. منِ بازنشسته که ۳۰سال حق بیمه پرداخت کرده‌ام، چرا بستر درمانم نباید آماده باشد و ۷۰درصد هزینه درمان را پرداخت کنم!

متأسفانه نظام درمان در سازمان به‌هم‌ خورده است و هیچ سازوکاری ندارد

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی خراسان‌رضوی در ادامه درباره پرداخت‌نشدن مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان که ۵ ماه با تأخیر همراه است، یادآور شد: مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان هنوز پرداخت نشده و این بدقولی در زمان پرداخت باعث سردرگمی شده است. مشخص نیست در سازمان تأمین اجتماعی چه اتفاقی افتاده است که توانایی پرداخت این مابه‌التفاوت را بعد از سپری‌شدن ۵ماه ندارند. اگر سازمان توانایی پرداخت این مبلغ را ندارد و اگر الان نمی‌تواند این مبلغ جزئی را پرداخت کند، چگونه می‌تواند در آینده حقوق را مرتب پرداخت کند. جای سؤال است که چرا سازمان چنین مبلغ کمی را نمی‌تواند پرداخت کند.

رمضانی درباره کاهش سهم دختران مجرد از حقوق بازنشستگی پدرانشان یادآور شد: دراین‌باره هنوز مصوبه‌ای اعمال نشده است و سازمان تأمین اجتماعی نیز بدون مصوبه مجلس اجازه اعمال قانونی ندارد. صحت این موضوع برای ما مشخص نیست. اگر مجلس مصوبه‌ای داشته باشد، جای بحث دارد، اما مصوبه‌ای در این موضوع دیده نشده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2az6g3