پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/03/24 19:43
کد خبر: 2126

کیست11کیلویی درون شکم دختر 18 ساله خبرساز شد+تصاویر

جزئیات خارج کردن کیست ۱۱ و نیم کیلویی از بیمار ۱۸ ساله در رشت

پزشک متخصص و جراح بیمار دارای توده ۱۱ و نیم کیلویی با اشاره به اینکه تاکنون چنین موردی را در طی ۲۱ سال سابقه پزشکی ام ندیده ام، گفت:در معاینه بالینی شکم در حد خانم 9 ماه باردار، بزرگ‌شده بود به حدی که روی احشاء داخلی شکم فشار وارد کرده و سبب احساس سنگینی شده بود.
دکتر آرزو سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به جزئیات جراحی نادر در رشت اظهار کرد: هفته گذشته  خانم ۱۸ ساله از رشت با علایم درد و بزرگی شکم به دکتر مراجعه کرد که خوشبختانه با اقدام به موقع منجر به جراحی شد.

 

0enMjMNu9yIU

 

وی با اشاره به علائم ظاهری بیمار تصریح کرد: در معاینه بالینی شکم در حد خانم نه ماه باردار، بزرگ‌شده بود به حدی که روی احشاء داخلی شکم فشار وارد کرده و سبب احساس سنگینی شده بود و در بررسی‌های به‌عمل‌آمده توسط سونوگرافی و سی‌تی‌اسکن متوجه کیست بسیار بزرگی شدیم که تمام محوطه لگن و شکم را پرکرده بود.
جراح و متخصص زنان با اشاره به عمل موفقیت آمیز بیمار در روز پنجشنبه بیان کرد: وزن کیست خارج شده ۱۱ و نیم کیلوگرم بوده و اهمیت این عمل به خاطر خروج کیست بدون پاره شدن در شکم و آسیب به کیست و آسیب به دیگر احشاء داخلی شکم است.
 وی با اذعان به اینکه در طول ۲۱ سال عمل جراحی تاکنون کیستی به این حجم و وزن ندیده‌ام، افزود: توصیه می‌کنم خانم‌ها در صورت بزرگی شکم و یا درد و یا هر علامت غیرطبیعی در حیطه بیماری‌های زنان حتماً به متخصص زنان مراجعه کنند.

منبع: مثلث آنلاین


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/277bv2