جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/07/09 13:00
کد خبر: 9063

تجاوز به 3 دختر معلول توسط خدمه مرکز نگهداری در ارومیه

پشت پرده آزار شیطانی ۳ دختر معلول در بهزیستی ارومیه چیست؟

تجاوز به عمل برقراری ارتباط جنسی بدون رضایت طرف مقابل گفته می شود. تجاوز جنسی تنها یک حمله فیزیکی و جنسی نیست، بلکه تجاوز آسیب عمیق روحی و روانی نیز به دنبال دارد. چندی پیش خبری عجیب از تجاوز در ارومیه مخابره شد که این خبر تجاوز تکذیب شد.

برخی منابع و رسانه‌ها مدعی شدند در یکی از مراکز نگهداری معلولین زیر نظر بهزیستی در ارومیه به سه دختر معلول تجاوز شده است.

در همین رابطه سعید فریور مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: «اوایل سال گذشته ادعایی در فضای مجازی منتشر شد که طی این ادعا اعلام شد سه دختر معلول در یکی از مراکز نگهداری ارومیه مورد تجاوز یکی از کارکنان آن مرکز قرار گرفته است.»

او با بیان اینکه تا کنون دلیل محکمه پسندی برای این ادعا ثابت نشده است، تصریح کرد: "از همان ابتدا نسبت به بررسی موضوع از طریق نیروی انتظامی و قوه قضاییه اقدام شده است ولی تا کنون دلیل محکمه پسندی در این زمینه ثابت نشده است."

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: «تا کنون هیچ شکایتی در این زمینه از سوی این خانواده به ثبت نرسیده است.»

فریور با تاکید بر اینکه در مراکز نگهداری به حفظ کرامت و سلامت جسمی و روحی معلولان توجه می‌شود، گفت: "موضوع در دست بررسی است و اگر شاهد هتک حرمت به معلولان باشیم و این ادعا صحت داشته باشد، با خاطیان به صورت جدی برخورد می‌شود."

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2ovev3