سه‌شنبه 07 فروردین 1403 - 26 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/10/19 16:33
مدیرعامل شرکت زیما پاک آریا تاکید کرد:
کد خبر: 7908

افزایش سطح کیفی محصولات و قیمت مناسب اولویت شرکت ژانا،در امر تولید

مدیرعامل شرکت زیما پاک آریا ظرفیت تولیدی شرکت را روزانه 2000 رول دستمال رولی آشپزخانه عنوان کرد و گفت: این شرکت طی برنامه هایی که پیش بینی کرده است اهتمام داشته در کنار افزایش سطح کیفی محصولات و بسته بندی متفاوت و مناسب، با لحاظ قیمت مناسب به ذائقه مشتریان خود عمل کند.

لاله قاسمعلی مدیرعامل شرکت زیما پاک آریا در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در محل این شرکت برگزارشده بود، گفت: این شرکت فعالیت تولیدی – بازرگانی در زمینه تولید و فروش محصولات بهداشتی دارد، فرآیند تولید این شرکت از سال 97 با تولید دستمال های رولی و محصولات بهداشتی - مصرفی آشپزخانه آغاز شده است و در این بین تولید بخش دیگری از محصولات نیز به صورت برون سپاری به سایر شرکت ها انجام می شود.

مدیرعامل شرکت زیما پاک افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و همه گیری این بحران در جهان و ایران، بازار تولید و فروش محصولات با رکود مواجه شده است.

قاسمعلی با بیان اینکه دستمال های رولی آشپزخانه در حدود هشت نوع در شرکت زیما پاک آریا تولید می شوند، گفت:  تولید محصولات پلی اتیلن شامل سفره های یکبار مصرف، کیسه های زباله،کیسه فریزر، دستکش های یکبار مصرف و ... به صورت برونسپاری به سایر شرکت ها سپرده شده است.

وی ادامه داد: این شرکت در سال 97 با مبلغی بالغ بر 750 میلیون تومان سرمایه فعالیت خود را آغاز کرد که همراه با نوسانات دلار و افزایش نرخ ارز بود، در ابتدای امر این شرکت با چهار پرسنل تولیدی فعالیت خود را استارت زد اما هم اکنون این تعداد به 30نفر افزایش یافته است که حدود 60درصد نیروهای این شرکت را بانوان تشکیل می دهند.

قاسمعلی، وجود شرکت های بزرگ و روابط را در بحث فروش و دوام در بازار مهم دانست و گفت: شرکت زیما پاک آریا در این بین تلاش کرد در وهله نخست با خود رقابتی را آغاز کند به طوری که تلاش کرد با نگرش به روزهای گذشته خود در پیش رو پیشرفت کند و بدون حاشیه و بی توجه به مشکلاتی که رقبا و بازار ایجاد می کنند در مسیر تعالی قدم بردارد.

مدیرعامل شرکت زیما پاک آریا در این باره تصریح کرد: این فرآیند از طریق بازاریابی، ایجاد نمایندگی در شهرستان های مختلف و نیزهمکاری تیم فروش قوت گرفت؛ برای ورود به عرصه صادرات رایزنی های اولیه صورت گرفته است اما تاکنون به نتیجه قابل توجهی دست نیافته ایم.

وی یکی از المان های اصلی شرکت ها را برای دوام در بازار، ارتقای سطح کیفی محصولات تولیدی عنوان کرد و افزود: بر همین اساس شرکت زیما پاک اهتمام دارد با توجه به این مهم به فعالیت بپردازد البته در این باره می توانیم این ادعا را داشتیم که برخی از محصولات این شرکت در مقایسه با محصولات سایر شرکت ها از کیفیت بهتری برخوردار است.

قاسمعلی افزود: هم اکنون این شرکت امکان تولید 2هزار رول دستمال رولی آشپزخانه را در روز دارد که با توجه به بحران کرونا فروش و تولید این شرکت به نصف کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت زیما پاک آریا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا وزارت صنعت، معدن و تجارت حمایتی را از این شرکت صورت داده است، گفت: تا کنون هیچ نوع حمایتی از سوی وزارت صمت متوجه شرکت ما نشده است.

وی تاکید کرد: مقوله رابطه و واسطه  برای ورود به بازار برخی از محصولات بیمارستانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است به طوری که می توان گفت حرکت در این مسیر انحصاری است، برای برقراری ارتباط فروش با ارگان های بزرگ نیازمند اخذ مجوزهای لازم هستیم که متاسفانه وزارت بازرگانی و صمت در این باره همکاری لازم ندارند.

قاسمعلی با بیان اینکه توان تولید این مجموعه تا قبل از سال 99  با توجه به دوشیفت بودن فعالیت کارخانه دوبرابر بود، ادامه داد: موضوع تولید، عرضه و تقاضا در ارتباط مستقیم با یکدیگر قرار دارند، به هر میزان شرایط فروش این شرکت بهبود یابد امکان تولید بهتری خواهیم داشت.

وی در ادامه به دیگر مشکلات ومعضلات پیش روی فرآیند تولید اشاره کرد و گفت: با توجه به وارداتی بودن بخشی از مواد اولیه این شرکت برای تداوم فرآیند تولید و نوسانات نرخ ارز قیمت مواد اولیه افزایش قابل توجهی داشت و از طرفی به موجب افزایش قیمت ارز توان خرید مردم کاهش یافته است همه این مسائل در نتیجه با رکود در بازار عرضه و تقاضا همراه شد.

مدیرعامل شرکت زیما پاک آریا با بیان این مطلب که مشتری های این شرکت خصوصی هستند، گفت: فروش این شرکت به واسطه مشتریان خصوصی انجام می شود و از این طریق با فروشگاه هایی مانند اتکا ارتباط داریم.بر همین اساس برخی از فروشگاه های بزرگ در پرداخت های خود عملکرد مطلوبی نداشتند.

وی تاکید کرد: این شرکت طی برنامه هایی که پیش بینی کرده است اهتمام داشته در کنار افزایش سطح کیفی محصولات و بسته بندی متفاوت و مناسب، به لحاظ قیمت نیز با توجه به ذائقه مشتریان خود عمل کند به طوری که با سود معقول محصولات خود را در بازار مصرف عرضه می کند.

قاسمعلی افزود: در تامین مواد اولیه از طریق کارخانه هایی داخلی با مشکل مواجه هستیم و انحصاری بودن فعالیت در این عرصه موجب شده است که در تامین مواد اولیه با مشکلاتی روبرو شویم.

وی گفت: برای فروش با ارگان های مختلف نیازمند ارایه یک سری مجوز بودیم که متاسفانه این مجوزها از مبادی ذی ربط ارائه نشد از آنجایی که این شرکت زیرنظر اتحادیه فعالیت می کند دارای پروانه یا جواز کسب است و همین مساله برای ارگان ها یا شرکت هایی که محصولات آنان را به صورت برونسپاری تولید می کنیم قابل قبول نیست.

قاسمعلی ادامه داد: این مجموعه و مجموعه های مشابه الزما برای انجام فعالیت باید خرید نقد داشته باشند و برهمین اساس برای تامین نقدینگی تحت فشار است اما برای فروش محصولات باید فروش اقساطی و مدت دار داشته باشد که همه این مسائل فعالیت در این عرصه را با مشکلاتی روبرو کرده است البته این شرکت خوشبختانه با مدیریت مناسب و به واسطه بهره مندی از نیروهای خوب و مجرب در تلاش است از بحران ها عبور کند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت زیما پاک آریا حدود 5ماه است که در صف انتظار تامین مواد اولیه برای انجام فرآیند تولید است اما متاسفانه این فرآیند متوقف شده است که همین مساله فرآیند تولید و انجام قراردادهای این شرکت با سایر مجموعه ها را با مشکل روبرو کرده است


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3eqov3