پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/10/24 09:47
کد خبر: 7932

فعالان خبری در پیام رسان‌ها و سایت‌های خبری بدون مجوز، برای اخذ مجوز اقدام کنند

هیات نظارت بر مطبوعات با صدور اطلاعیه‌ای از فعالان خبری در پیام رسان‌ها و سایت‌های خبری بدون مجوز خواست که تا پایان بهمن‌ماه سال جاری، ​نسبت به ثبت درخواست اخذ مجوز فعالیت خود در سامانه جامع رسانه های کشور اقدام کنند.

در این اطلاعیه آمده است: در پاسخ به درخواست مکرر مدیران رسانه و با توجه به مصوبه جدید کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در یکصد و بیستمین جلسه آن کارگروه مبنی بر مجرمانه بودن فعالیت تارنماهای خبری بدون شناسنامه (با استناد به قانون مطبوعات)، هیات نظارت بر مطبوعات از کلیه گردانندگان پیام رسان‌ها و سایت‌های خبری فاقد مجوز که طی یک سال گذشته فعالیت داشته‌اند، دعوت به عمل می‌آورد تا پایان بهمن‌ماه سال جاری، نسبت به ثبت درخواست اخذ مجوز فعالیت پایگاه خبری مورد نظر خود در سامانه جامع رسانه‌های کشور اقدام کنند.

 

بنابر این گزارش، این تصمیم صرفا در راستای صیانت از حقوق و بسط و توسعه فعالیت رسانه‌های خبری با شناسنامه و جلوگیری از هر گونه سواستفاده از نام رسانه‌های دارای مجوز اتخاذ شده است و رسانه‌های غیر خبری، مشمول آن نیستند. بدیهی است، رسیدگی به درخواست‌های ثبت شده و تطبیق وضعیت این رسانه‌ها با قانون مطبوعات، در اولویت انجام می‌شود و در صورت احراز شرایط و تایید صلاحیت، مجوز فعالیت پایگاه خبری صادر می‌گردد.

 

ضمنا تاکید می شود؛ در صورت عدم ثبت تقاضا و دریافت مجوز، هرگونه فعالیت رسانه‌ای خبری، مصداق اخبار رسانه‌های جعلی قلمداد خواهد شد

منبع: دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3eqbv3