چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/03/20 14:30
کد خبر: 2061

طرز تهیه شیرینی کاکائویی خوشمزه بدون نیاز به فر !

ما در این مطلب قصد داریم برای شما شیرینی آموزش بدهیم که رسپی بسیار آسان و خوشمزه ای دارد ما در این مطلب برای شما دستور شیرینی کاکائویی را آماده کرده ایم.

شیرینی کاکائویی یکی از آن شیرینی ها هستند که می توانید به راحتی در منزل آن را درست کنید این شیرینی به راحتی وخوشمزگی شیرینی های قنادی می شود با ما همراه باشید تا اصول درست کردن شیرینی کاکائویی را به شما عزیزان آموزش دهیم این شیرینی نیاز به مواد اولیه چندانی نداره و دستور پختش هم بسیار ساده است

 

شیرینی کاکائویی

شیرینی کاکائویی این رسپی بسیار راحته که میتوانید هر روز برای مهمان های همان روز درستش کنید و نگران مهمونای فرداتون نباشید.فر هم که نمیخواد پس واسه دوستانی که تو خونه فر ندارند مناسبه.

شیرینی کاکائویی

مواد اولیه :

  •  شکلات تلخ ۱۰۰ گرم
  • شکر ۱۲۵ گرم
  • عسل ۵۰ گرم
  • خامه ۱۰۰ گرمکره ۵۰ گرم

 

طرز تهیه: 

  1. شکر و خامه رو در دیگ یا شیر جوش میریزیم.
  2. جنس ظرف مهم نیست.
  3. روی حرارت متوسط اجاق قرار میدهیم و هم میزنیم.
  4. وقتی شروع به قل زدن کرد، زمان میگیریم و بعد از ۵ دقیقه از روی حرارت برمیداریم.
  5. ولی اگر با تلخی شکلات مشکل دارید میتوانید با درصد های پایین تر کار کنید.
  6. شکلات را خورد میکنیم.
  7. عسل و کره و شکلات را در ظرف میریزیم و هم میزنیم و روی حرارت متوسط اجاق قرار میدیم.
  8. از عسل طبیعی استفاده نکنید.حتما از عسل صنعتی بازاری استفاده کنید.
  9. به هم زدن ادامه میدهیم. اگر دماسنج داریم که باید به دمای ۱۲۰ درجه سانتیگراد برسیم.
  10. لزومی ندارد حتما دماسنج داشته باشید.به غلظتش خوب دقت کنید.
  11. باز بگذاریدش روی حرارت و به هم زدن ادامه دهید.
  12. یکی از راه های تشخیصش این است که زمانی که هم میزنیم کارامل اینقدر غلیظ شده که کف ظرف کاملا تمیز دیده میشود. یعنی یه جورایی کشدار و غلیظه.
  13. اگر دارید مرتب هم میزنید نباید نگران سوختنش باشید.حرارت زیر دیگ اونقدری نیست که شکلات را بسوزاند. پس اینقدر به هم زدن سریع و مرتب ادامه بدید تا به غلظتی که گفتم برسید.
  14. از قبل در یک ظرف با ابعاد حدودی ۱۰ در ۱۰ سانتیمتر یک تکه کاغذ روغنی قرار میدیم.
  15. لزومی ندارد مربع باشه میتونه مستطیلی باشه. ابعادش ولی در همین حدود باشد.
  16. مایه را در قالب میریزیم.
  17. برای نیم ساعت در یخچال قرار میدهیم تا سفت شود.
  18. حالا با کارد به ابعاد مورد نظر برش میزنیم.
  19. برای سهولت کار هر بار لبه کارد رو تمیز کنید و بعد برش بزنید.
  20. این رو هم بگم که چون کارامل سفته، برش زدنش انرژی میخواد!

شیرینی کاکائویی

شیرینی کاکائویی

نکات:

 ۱- خب به همین سادگی. حالا لای کاغذ روغنی یا زر ورق بپیچید و تزئین کنید. یا اینکه نه همینطوری برش زده توی ظرف خوشگل بچینید و سرو کنید.

۲- در صورت دلخواه میتوانید از اسانس یا ادویه هایی مثل هل و دارچین هم استفاده کنید. یا با ترکیبی از آجیل خورد شده. کارامل ها را در کیسه یا ظرف در بسته در یخچال نگهداری میکنیم. عمرش هم خیلی خوب است میتوانید هفته ها داشته باشیدش.با پودر پسته یا بادام یا سایر آجیل ها و همچنین ادویه ها درش تنوع ایجاد کنید.

شیرینی کاکائویی

بیشتر بدانید از نکات کلیدی تهیه شیرینی کاکائویی

  • – اگر در حین قالب زنی خمیر شل شد دوباره آن را در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.
  • – فر را حدود ده دقیقه زودتر از زمانی که می خواهید شیرینی را داخل آن قرار دهید روشن کنید.
  • – در صورت تمایل می توانید از شکلات چیپسی داخل این شیرینی استفاده کنید.
  • – تا زمانی که شیرینی ها کاملا خنک نشده اند آنها را از سینی خارج نکنید. زیرا به هنگام داغی شیرینی ها بسیار شکننده هستند.
  • – برای جلوگیری از شل شدن خمیر شیرینی کاکائویی می توانید ابتدا نیمی از آن را از یخچال خارج کرده و قالب بزنید. سپس نیمه دیگر را نیز قالب زنی کنید.

 

چطور و با چه راهی شکلات را تمپر کنیم؟ روش صحیح

برای تمپر کردن شکلات ابتدا شکلات رو خرد کنید ، خرد کردن را روی تخته آشپزخانه و به کمک چاقو می توانید انجام دهید. حالا یک چهارم از شکلات خرد شده رو کنار بزارید و سه چهارم دیگه رو داخل ظرفی روی حرارت بخار آب به شیوه بن ماری قرار دهید ، دراین مرحله نیازی به هم زدن شکلات نیست صبر کنید تا بیشتر مقدار شکلات ذوب شود. سپس آرام هم بزنید تا بقیه شکلات هم ذوب شود دقت داشته باشید که به هیچ وجه حتی یک قطره آب نباید وارد شکلات شود. شکلات را از روی حرارت بردارید و یک چهارم شکلات ذوب نشده که کنار گذاشته بودید را اضافه کنید و آرام هم بزنید تا با حرارت شکلات ذوب شده آب شود.

 

مقداری از شکلات را تست کنید تا در صورتی که شکلات زیاد داغ بود باید صبر کنید تا سردتر بشه و اگه دمای آن خیلی کمتر از دمای بدن بود دوباره چند ثانیه روی حرارت بخار آب قرار دهید. دمای شکلات باید یکی دو درجه گرم تر از دمای بدن باشد و شما هنگام تست باید فقط کمی گرما حس کنید. اگر از شکلات سفید استفاده میکنید دقت کنید که دمای ذوب خیلی پایین تری دارد و باید بیشتر مراقب باشید چون با حرارت دیدن زیاد ممکن است بسوزد و خراب شود.

شکلات

5 فایده ی مهم شکلات

1.شکلات برای کمک به سلامت قلب:

مطالعات زیادی نشان می دهند که فلانوئیدهای موجود در شکلات می تواند به رگ ها و شریان هایتان کمک کند تا انعطاف پذیر باقی بمانند. بیش از 7 مطالعه به دنبال 114.000 شرکت کننده در طول یک هفته به طول انجامید.

 

نتایج نشان داد که خطر ابتلا به حمله قلبی تا حدود 37 درصد کاهش داشته است، و احتمال ابتلا به سکته نیز، 29 درصد با مصرف شکلات کاهش یافته است.

 

2. شکلات برای بهبود حافظه با افزایش سن:

تحقیقات نشان داده است، وقتی افراد مسن به طور خاص از عصاره کاکائو استفاده می کردند که غنی از فلاونول ها بود، عملکرد شناختی آن ها به شدت بهبود یافت. تنها مشکل این است که وقتی نوبت به خوردن شکلات می رسد، درصد کاکائو آن به دلیل پردازش و افزودن تخم مرغ، شکر و شیر کاهش می یابد.

شکلات

3.شکلات برای جلوگیری از آفتاب سوختگی:

یکی از مطالعاتی که در لندن انجام شد، نشان داد به زنانی که شکلات با محتوای فلاونول داده شده، قادر به تحمل دوبرابر میزان نور UV در پوست خود بدون سوختگی هستند.

 

4. شکلات برای بهبود عملکرد در درس ریاضی:

من در مدرسه هرگز در ریاضی خوب نبودم.

شاید باید شکلات تیره تری می خوردم! پس از خواندن کتاب پروفسور دیوید کندی که مدیر عامل مغز، عملکرد و تغذیه در مرکز تحقیقاتی دانشگاه انگلستان است، این یک نتیجه گیری شگفت انگیز است. به شرکت کنندگان 500 میلی گرم شکلات در یک نوشیدنی داغ کاکائویی داده شد. آن ها از افزایش جریان به مغز به عنوان نتیجه سود بردند و در مقابله با معادلات دشوار ریاضی بهتر عمل کردند.

شکلات

5. بهبود خلق و خو با شکلات :

محققان پلی فنول های شکلات را هدف قرار دادند و دریافتند که تاثیر مفیدی بر خلق و خوی شرکت کنندگان دارد، و باعث شد آرام تر و شادتر باشند.

 

 

منبع: پرشین وی


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4mmyw4