پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/03/21 10:30
کد خبر: 2073

طرز تهیه آسان پیتزا مرغ و قارچ مخصوص به روش رستورانی

در این بخش از آشپزخانه ستاره پارسی آموزش مرحله به مرحله پیتزا مرغ و قارچ به روش رستورانی را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

پیتزا یکی از مدرن‌ترین غذاهای سریع‌الپخت موجود در جامعه امروزی ماست.پیتزا طرف‌داران زیادی دارد.با توجه به تنوع نحوه پخت و مواد مصرفی قطعاً با هر سلیقه‌ای که باشید یکی از مدل‌های پیتزا جز لیست خوشمزه‌های ذهنتان خواهد بود.پیتزا مسافری از ایتالیاست که به تمام دنیا سفر کرده و در انواع و اقسام طعم‌ها و مدل‌ها عرضه می‌شه. امروز با ما همراه باشید تا یکی از بهترین روش‌های پخت پیتزای اصیل ایتالیایی رو به شما آموزش بدیم.

طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ

درست است که هر گلی یک بویی دارد و هر نوع پیتزایی خوشمزگی‌های خودش! اما پیتزا مرغ و قارچ یک پیتزای کامل از نظر ارزش غذایی و البته سالم و بسیار لذیذ است که می‌توانید به راحتی در منزل درست کنید؛ بنابراین با ما همراه باشید.

 

 

مواد لازم برای تهیه پیتزا مرغ و قارچ

  • سینه مرغ:نصف یک طرف
  • قارچ:شش عدد
  • پیاز: متوسط دو عدد
  • پنیر موزارلا:۳۰۰ گرم
  • سس گوجه فرنگی: یک قاشق غذاخوری
  • فلفل دلمه‌ای رنگی :نگینی خرد شده۱۰۰ گرم
  • نمک، فلفل، آویشن و ادویه ایتالیاییبه مقدار لازم
  • ذرت و گوجه فرنگی نگینی خرد شدهبه مقدار لازم

پیتزا

طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ

مرحله اول

برای تهیه پیتزا ابتدا خمیر آن را طبق آموزشی که در اینجا قرار دادیم آماده کنید.

پیتزا

مرحله دوم

در یک قابلمه سینه مرغ را همراه پیاز، زردچوبه و نمک پخته سپس برای خوش‌طعم کردن مرغ زردچوبه، فلفل، دارچین و زنجبیل به آن اضافه کنید سپس شعله غذا خاموش کرده و آن را به صورت درشت خرد کنید.

پیتزا

مرحله سوم

داخل یک تابه پیاز باقی مانده را به صورت نگینی خرد کرده و با مقدار کمی روغن تفت دهید سپس دو‌سوم فلفل دلمه‌ای ها را به پیاز اضافه کنید. مرغ‌های خرد شده را نیز به تابه اضافه کنید.

پیتزا

مرحله چهارم

قارچ‎ها را به صورت ورقه‌ای خرد کرده و با آب جوش، آبلیمو و مقداری نمک بپزید سپس آن را با مرغ، فلفل دلمه‌ای و پیاز مخلوط کرده و تفت دهید. در ادامه ادویه ایتالیایی و پودر آویشن را به تابه اضافه کرده و خوب تفت دهید تا ادویه‌ها به خورد هم بروند.

پیتزا

مرحله پنجم

خمیری که از قبل آماده کرده‌اید را به وسیله یک وردنه روی میز کار آشپزخانه‌تان پهن کنید به طوری که قطر خمیر بیشتر از نیم سانتی‌متر نشود.

پیتزا

مرحله ششم

مقداری سس روی همه جای خمیر پخش کرده سپس به مقدار دلخواه پنیر روی خمیر بریزید تا مواد به خمیر بچسبند سپس موادی که در تابه تفت دادیم را روی پنیر ریخته و مجددا پنیر پیتزا بریزید.

برای تزیین از مقداری گوجه فرنگی خرد شده و ذرت نیز استفاده کنید.

پیتزا

مرحله هفتم

در آخر فر را روی دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کرده و پیتزا را به مدت ۳۰ دقیقه داخل فر قرار دهید. در طول این زمان حتما چند دقیقه یکبار به غذا سر زده و از پختن آن مطمئن شوید.

 

 

پیتزا آماده است، در ظرفی مناسب سرو کرده و نوش جان کنید.

پیتزا

نکاتی برای عالی شدن پیتزا

بهتر است بعد از آماده سازی خمیر، آن را کف قالب پهن کرده و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا نیم‌پز شود سپس از فر خارج کرده و مواد را روی آن بریزید.

اگر از مواد آبدار مثل گوجه فرنگی استفاده می‌کنید، ترجیحا آن را روی پیتزا بریزید تا تبخیر شده و پیتزا آب نیندازد.

می‌توانید از پنیر گودا لابه‌لای مواد استفاده کنید، طعم این پنیر در کنار پنیر پیتزا بی‌نظیر است.

منبع: پارسی دی


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/366v93