پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/07/12 04:00
کرونا | کرونا در ایران | کرونای دلتا | کرونا در کودکان | علائم کرونا | آمار کرونا | اخبار کرونا | علائم کرونا
کد خبر: 9109

زمان جشن پایان کرونا در ایران اعلام شد

آیا جشن پایان کرونا در راه است؟؟

 کرونا با جدیدترین علائم خود نمایان شد. کرونا در حال حاضر کشنده ترین ویروسی است که بسیاری از انسان ها را درگیر کرده است. کرونا تاکنون کشته های زیادی را بر جای گذاشته است. در این مطلب علائم جدید کرونا را مشاهده کنید. برای اطلاع از علائم جدید کرونا با ما همراه باشید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه، جشن واکسیناسیون به معنای پایان کرونا نیست، گفت: افرادی که واکسن تزریق نکرده اند از دریافت برخی خدمات اجتماعی محروم می‌شوند.

جشن واکسیناسیون به معنای پایان کرونا نیستبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت؛ آقای دکتر حسین قناعتی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه به لطف خدا بعد از تشکیل دولت آقای رئیسی، تهیه، توزیع و تزریق واکسن در برنامه کار قرار گرفت، عنوان کرد: وقتی حدود سه هفته گذشته دانشگاه را تحویل گرفتم حدود ۴۰ درصد هم واکسن تزریق نشده بود، اما خوشبختانه اکنون در محدوده دانشگاه تهران ۷۵ درصد مردم شریف جنوب شهر تهران واکسن تزریق کرده اند.

وی با بیان اینکه در دانشگاه‌های دیگر هم در تهران بالای ۶۳ درصد مردم، واکسن دریافت کرده اند، به میزان واکسن تزریق شده در کشور اشاره و اظهار کرد: در کشور هم بین ۶۰ تا ۷۰ درصد واکسن تزریق شده است.

پایان مرحله اول واکسیناسیون در کشور را ۱۰ تا ۱۵ روز دیگر اعلام می‌کنیم

دکتر قناعتی ادامه داد: ان شاءالله به هدفی که درخصوص واکسیناسیون در کشور تعیین کرده ایم حدود ۱۰ تا ۱۵ روز دیگر خواهیم رسید و پایان واکسیناسیون مرحله اول را اعلام می‌کنیم و جشن می‌گیریم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران با تأکید بر اینکه جشن واکسیناسیون به معنای پایان کرونا نیست، تصریح کرد: وزیر بهداشت و تیم ایشان، معاونان و رؤسای دانشگاه‌ها در این زمینه فعالیت می‌کنند؛ پس از این مرحله برنامه‌های جدید مقابله با کرونا یعنی مرحله دوم واکسیناسیون و مقابله اصولی با ویروس حسب شرایط جدید را اجرا خواهیم کرد.

وی در ادامه در تشریح مقابله اصولی با کرونا، توضیح داد: این مرحله شامل فاصله گذاری اجتماعی، قرنطینه هوشمند و برخورد با افرادی که واکسن تزریق نکرده یا بیمار هستند، می‌شود.

افرادی که واکسن تزریق نکرده اند از دریافت برخی خدمات اجتماعی محروم می‌شوند

دکتر قناعتی درباره ارائه خدمات به افرادی که تاکنون برای تزریق واکسن اقدام نکرده اند، گفت: افرادی که واکسن تزریق نکرده اند از دریافت برخی خدمات اجتماعی محروم می‌شوند و برای اینکه از خدمات بهره‌مند شوند یا باید واکسن تزریق کنند و یا اینکه تست منفی پی سی آر که گذر موقت است، داشته باشند. این تست باید تکرار شود بنابراین معقول است دوستانی که واکسن تزریق نکرده اند برای دریافت واکسن اقدام کنند چراکه در آینده خود دچار دردسر و گرفتاری می‌شوند.

کارشناسان علمی مسائل را رصد می‌کنند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران ابراز امیدواری کرد: ان شاءالله این برنامه‌ها به گونه‌ای پیش خواهد رفت تا پس از مدت کوتاهی فعالیت‌های اجتماعی مردم به روال گذشته بازگردد و فعالیت‌ها در حوزه‌هایی همچون آموزشی، اقتصادی و اجتماعی و مسابقات فوتبال همچون کشور‌های دیگر که توانستند کرونا را به خوبی کنترل کنند در ایران هم انجام شود.

وی تأکید کرد: حتما در تمام مراحل کار، کارشناسان علمی که در کمیته‌های مختلف علمی و اجرایی هستند مسائل را رصد می‌کنند تا این کار با دقت کامل و طبق ضوابط و اصول بین المللی و علمی انجام شود.

 

هشدار/جدیدترین علائم کرونا را جدی بگیرید

کرونا


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3gv6x3