پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/07/29 05:31
کد خبر: 5853

سوغات و خوراکی های خوشمزه استانبول

قبل از انتخاب تور استانبول به عنوان یک مقصد گردشگری باید بدانید که در حال سفر به شهری همه چیز تمام و کاملا مناسب با سلیقه تمامی ایرانیان می باشید.

قبل از انتخاب تور استانبول به عنوان یک مقصد گردشگری باید بدانید که در حال سفر به شهری همه چیز تمام و کاملا مناسب با سلیقه تمامی ایرانیان می باشید.

به طور کلی ترکیه یکی از بهترین کشور ها در طبخ غذا می باشد. غذا های محبوب در ترکیه عموما باب میل بیشتر گردشگران این کشور است.

برای مثال یکی از محبوب ترین غذاهای ترکیه که ویژه این کشور بوده و شهرت جهانی نیز پیدا کرده است کباب ترکی می باشد البته این غذا امروزه در باقی کشور های نیز پیدا می شوند اما بهترین و خوشمزه ترین نمونه آن را تنها می توانید در خود ترکیه پیدا کنید.

در ادامه با خوشمزه ترین غذاهای این کشور بین صد ها غذا و شیرینی و دو مورد از مهم ترین سوغاتی این کشور آشنا خواهیم شد.

لاهماجون

یکی از خوشمزه ترین غذاهای استانبول لاهماجون می باشد.

مواد اولیه این غذا، گوشت و خمیر می باشد که همراه با یک خمیر پیتزا مخصوص استانبول آماده می شود.

خمیر پیتزا ترکیه ای مانند دیگر خمیر های پیتزا استفاده می شود اما در طعم آن با باقی خمیر پیتزا ها تفاوت بسیاری دیده می شود. پیتزا را مانند نان لواش تهیه می کنند و روی آن با گوشت، پنیر و ادویه های طعم دار آماده می کنند.

بورک

یکی از میان وعده های پرطرفدار در استانبول که مردم همراه با صبحانه هم میل می کنند بورک است.

بورک یک خمیر نان خوشمزه است به همراه مواد مورد علاقه شماست تا به نسبت زمانی که می خواهید بورک بخورید داهل آن قرار می دهید.

منمن

منمن یک نوع املت است که در کل ترکیه بسیار معروف می باشد. و اکثر مردم این کشور این املت متفاوت را دوست دارند.

اما این املت مانند سایر املت ها سرو نمی شود این املت علاوه بر مواد اولیه با پیاز سرخ شده، سبزیجات خاص و ادویه های مخصوص به دو گونه مختلف آماده می شود.

البته این املت برای افرادی که گیاه خوار هستند با بادمجان سرو می شود و برای افراد گوشت خوار به همراه گوشت گوسفندی سرو می شود.

مانتی

یکی دیگر از غذا های معروف که معمولا فقط در استانبول یافت می شود، مانتی است.

برای تهیه مانتی خمیر های کوچک را به صورت مکعب شکل در می آورند و با گوشت چرخ کرده پر می کنند.

مانتی یکی از منحصر به فرد ترین غذا های محلی در ترکیه است، که همراه با ماست و سسی خاص سرو می شود.

سوغاتی های معروف استانبول

از زمان های قدیم افرادی که به سفر می رفتند عموما سوغاتی را برای عزیزان خود به همراه می آوردند تا بتوانند حس خود را در آن سفر برای دیگران نیز به اشتراک بگذارند.

اگر اهل خرید سوغات می باشد در هنگام خرید بلیط هواپیما استانبول بلیطی را انتخاب کنید که میزان بار مجاز بیشتری داشته باشد.

معمولا سوغاتی را انتخاب می کنیم، که مربوط به فرهنگ و آداب و رسوم آن مکان باشد، اصیل باشد و حتی برای مردم آن کشور نیز خاص و منحصر به فرد باشد.

  • ادویه های مخصوص ترکیه

یکی از بهترین سوغاتی هایی را که می توانید از ترکیه انتخاب کنید ادویه ای مخصوص و منحصر به فرد این کشور است.

اگر قصد خرید ادویه را دارید حتما باید به بازار ادویه ها بروید. در استانبول شما می توانید هرنوع ادویه ای با عطر و طعم خاص پیدا کنید.

در بازار ادویه های استانبول، تمام ادویه ها در ظرف ها مخصوص و بسیار بزرگ ریخته می شوند. ادویه های ترکیه از بهترین سوغات های برای افرادی است که عاشق آشپزی های جدید و با طعم و بوی متفاوت هستند. البته اگر بخواهید ادویه ها را به عنوان سوغات بخرید می توانید از فروشندگان در خواست کنید تا آن ها را در ظرف های مخصوص بریزند.

  • راحت الحلقوم ترکی

راحت الحلقوم که با نام لوکوم نیز شناخته می شود یک نوع شیرینی است. این شیرینی خاص برای اکثر ایرانیان آشنا است اما طعم و مزه راحت الحلقوم ترکی با دیگر شیرینی هایی که در جای جاید دنیا آماده می شود بسیار متفاوت است.

لوکوم شیرینی های کوچک هستند که با نشاسته و شکر سرو می شوند اما بسته به نوع سلقه افراد با طعم های متفاوت دیگر مانند : پسته ، گلاب، لیمو و داچین یا بسیاری از طعم های دیگر ترکیب می شوند.

 

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2a8de3