سه‌شنبه 07 فروردین 1403 - 26 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/03/27 11:52
تنظیمات امنیتی جدید غول تکنولوژی؛
کد خبر: 2218

"فیسبوک مسنجر" به Touch ID و Face ID مجهز می شود

فیسبوک به زودی پس از طی مراحل آزمایشی، قابلیت تاچ آیدی و فیس آیدی پیام‌رسان خود را در اختیار کاربران iOS و اندروید قرار می دهد.

به گزارش اختصاصی شمانیوز به نقل از دیجیتال اینفورمیشن، پیام رسان فیسبوک یکی از برنامه‌های کاربردی برای ارتباطات متنی است که شاید به اندازه واتس‌اپ و تلگرام از محبوبیت چندانی برخوردار نباشد اما طرفداران خاص خود را دارد.

 

0bf6ffeb-da33-4d05-ad18-511c89c60322

 

در همین راستا این شرکت در تلاش است در بروزرسانی خود با افزودن قابلیت امنیتی جدید به "فیسبوک مسنجر" ، از دسترسی افراد ثالث به پیام های کاربران جلوگیری کرده و اعتماد کاربران را برای استفاده از این نرم افزارپیام رسانی افزایش دهد.

گفتنی است از آنجا که برنامه" فیسبوک مسنجر" مجهز به  قفل نرم‌افزاری به صورت پیشفرض نیست و کاربران برای رمزگذاری روی این نرم‌افزار باید از برنامه‌های سوم شخص یا App Lock داخل تنظیمات دستگاه اندرویدی خود استفاده می‌کردند به روزرسانی جدید، استفاده از برنامه‌های جانبی و اضافی را به حداقل رسانده و می تواند امنیت نرم افزار را به خوبی تضمین کند.

به گفته سخنگوی  فیسبوک، اگر مرحله آزمایشی این به روزرسانی به  خوبی پیش برود ، به زودی کاربران برای مشاهده صندوق پستی فیس بوک خود در مسنجر ، باید هویت خود را از طریق تشخیص چهره (Face ID ) ، اثر انگشت(Touch ID) یا کد عبور تأیید و قفل پیام‌ها را باز کنند. این ویژگی احتمالا به همان روشی که در واتساپ است کار کند.

در واقع با تنظیم قفل نرم افزاری جدید، کاربر می تواند مستقیم با استفاده از Touch ID یا Face ID اقدام به بازگشایی نرم افزار کند. این در حالی است که در صورت باز بودن قفل گوشی، بازهم  کاربر برای دسترسی به پیام رسان فیسبوک باید از یکی از این گزینه‌ها استفاده کند.

 

0b51b3e6-252c-471d-a88c-d320f97a8a4e

 

جالب آنکه با فعال بودن این قابلیت، پیام رسان فیسبوک پس از مدتی کار نکردن به صورت خودکار بسته می‌شود. تعیین مدت زمان عدم کار کردن برای قفل شدن اپلیکیشن به انتخاب کاربر است. یعنی کاربران میتوانند در بخش تنظیمات فیسبوک با تعیین بازه زمانی مشخص بین یک دقیقه تا یکساعت به صورت دستی، کاری کنند تا گوشی پس از سپری شدن مدت زمان مذکور، قفل شده و استفاده از پیام رسان فیسبوک تنها با استفاده از یکی از روش های امنیتی ممکن شود.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر تنظیمات جدید امنیتی فیسبوک مسنجر در مرحله آزمون و خطا قرار دارد و فیسبوک در حال آزمایش این ویژگی جدید بر روی تعداد کمی از گوشی های مجهز به سیستم عامل iOS  است. گفته می شود در صورت موفقیت‌آمیز بودن این برنامه، قفل امنیتی جدید به زودی در دسترس کاربران سیستم عامل اندروید نیز قرار خواهد گرفت.

فیس بوک درباره ویژگی جدید تنظیمات امنیتی پیام رسان خود گفت: این ویژگی ، یک گام دیگر در احراز هویت است که از طریق پیامک،تشخیص چهره و اثر انگشت، امنیت کاربران هنگام ورود به حسابشان را افزایش خواهد داد. بنابراین اگر حساب کاربریتان قفل شده باشد و نتوانید به احراز هویت از طریق کد SMS  بپردازید، اسکن چهره یا اثر انگشت می تواند گزینه‌های جایگزینی برای تشخیص هویت شما باشد.

 

منبع:شمانیوز

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2renw4