پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/06/06 15:00
قاسم سلیمانی / تحقیق درمورد حاج قاسم سلیمانی / عکس حاج قاسم سلیمانی
کد خبر: 8589

بالاخره تکلیف انگشتر حاج قاسم سلیمانی مشخص شد!

انگشتر حاج قاسم سلیمانی ثبت ملی شد!

قاسم سلیمانی زادهٔ ۲۰ اسفند ۱۳۳۵ در قنات ملک زاده شد. قاسم سلیمانی در ۱۳ دی ۱۳۹۸ در بغداد در گذشت. قاسم سلیمانی یک فرمانده نظامی ایرانی بود. قاسم سلیمانی در طول جنگ ایران و عراق و پس از آن تا سال ۱۳۷۶، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود. سپس، از سال ۱۳۷۶ تا زمان مرگ به‌عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کرد. در ۱۳ دی ۱۳۹۸، ارتش ایالات متحده سردار سلیمانی را به دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، در عملیات آذرخش کبود هنگام خروج از فرودگاه بین‌المللی بغداد برای انجام دیدارهای رسمی با مقامات عراقی ترور کرد.

 انگشتر حاج قاسم سلیمانی ثبت ملی شد!

در نامه‌ای که علی اصغر مونسان وزیر سابق وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به محسنی بندپی استاندار تهران نوشته آمده است: در اجرای قانون راجع به حفظ آثار ملی مصوب آبان ۱۳۰۹ مجلس شورای ملی و نظام نامه اجرایی آن مصوب ۱۳۱۱ هیأت وزرا بند «ج» از ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب بهمن ۱۳۶۴ مجلس شورای اسلامی و بند ششم از ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی ماده ۲۲ آئین نامه حفاظت از میراث فرهنگی کشور مصوب ۱۳۸۱ شورای امنیت کشور فصل دوم آئین نامه مدیریت ساماندهی و نظارت و حمایت از مالکان و دارندگان اموال فرهنگی تاریخی منقول مجاز مصوب ۱۳۸۴ هیأت وزیران مراتب ثبت اثر منقول فرهنگی تاریخی به شرح زیر است:

«انگشتری شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی (ره) محفوظ نزد همسر شهید شماره ثبت ۱۹۹۸ مورخ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ پس از تشریفات قانونی لازم در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده اعلام می‌شود.

تصویری زیبا از سردار قاسم سلیمانی در کنار پدرش + عکس

این روزها با رصد دنیای مجازی، تصاویر و ویدئوهای خاطره‌انگیز و متعددی از سردار رشید اسلام سپهبد شهید قاسم سلیمانی را شاهد هستیم که به مناسبت اولین سالگرد شهادت این شهید عزیز، در حال دست به دست شدن است.

شهید سلیمانی عشق و ارادت خاص و ویژه‌ای را به پدر و مادر خود داشت که این علاقه در تصاویری که این روزها در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها منتشر شده است، به درستی مشهود است. در ادامه یکی از این عکس‌های یادگاری از سردار دل‌ها را در حالی که پدر خود را در آغوش گرفته، مشاهده می‌کنید.

قاسم سلیمانی


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3ql884