چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/09 08:08
قیمت دلار
کد خبر: 10181

افزایش نسبی قیمت دلار در بازار امروز | قیمت دلار در بازار امروز چند؟

قیمت دلار روز دوشنبه 9 آبان ۱۴۰۱ بار دیگر به محدوده ۳۳ هزار تومان بازگشت و افزایش قیمت داشت. باید دید بازارساز این بار نیز برای کاهش قیمت دلار تلاش می‌کند یا محدوده فعلی برای این اسکناس آمریکایی محفوظ خواهد ماند؟

قیمت دلار  با پیش بینی های وحشتناکی مواجه شده است. متوسط هفتگی   قیمت دلار  که در حال افزایش است با این مساله مواجه شده که در آینده نزدیک ممکن است قیمت بالاتری به خود بگیرد.طبیعتا افزایش  قیمت دلار  تاثیرمستقیم بر بازار  خواهد داشت.مسئولان مربوطه حتما باید مقابل افزایش  قیمت دلار  بایستند. 

قیمت دلار دیروز با روند کاهشی آغاز به کار کرد اما در میانه روز روند صعودی به خود گرفت. سیگنال بازارهای موازی نیز از افزایش قیمت دلار در بازار تهران خبر می‌داد.در لحظه نگارش این گزارش قیمت دلار وارد کانال ۳۳ هزار تومان شد و ۸۷ تومان افزایش قیمت نسبت به روز قبل داشت.

امروز سیگنال درهم امارات نیز هم سو با جریان قیمت دلار پیش رفت و با ۲۶ تومان افزایش قیمت، ۹ هزار و ۸۷ تومان در بازار معاملات تهران مبادله شد. قیمت دلار هرات نیز با ۱۱۰ تومان افزایش قیمت بیشترین افزایش را در بازارهای موازی داشت و با قیمت ۳۲ هزار و ۶۷۰ تومان معامله شد.

در روزهای پایانی هفته گذشته افزایش قیمت دلار و ورود به خط قرمز ۳۳ هزار تومان بار دیگر بازار گمانه‌زنی درباره این اسکناس آمریکایی را داغ کرد. به باور برخی فعالان بازار ریزش شاخص کل بورس عامل انتقال سرمایه از بورس به بازاری امن نظیر دلار و سکه است.

از سوی دیگر برخی حمله به شاه‌چراغ و ناآرامی‌های اخیر را عامل احساس نااطمینانی از شرایط آینده در میان معامله‌گران و تصمیم برای خرید ارز و طلا دانستند. به نظر می‌رسد در ساعات ابتدای هفته جاری تمایل برای خرید دلار در بازار توسط بازیگران ارزی رو به افزایش بود و به اعتقاد فعالان بازار این تقاضا برای یورو نیز روند افزایشی داشت. اما در روز شنبه بازار روند نزولی به خود گرفت و دست‌اندرکاران بازار این آرایش جدید را ناشی از تلاش حداکثری و منظم بازارساز برای تزریق ارز به بازار دانستند.

هر چند به نظر می‌رسد محدوده ۳۲ هزار تومان به نقطه تعادلی برای قیمت دلار تبدیل شده اما نوسان در پله‌های آخر محدوده مذکور، امنیت در کانال ۳۲ هزار تومان را نیز تضمین نکرد. تلاش بازارساز از سویی و افزایش تقاضا برای خرید دلار بازار را بار دیگر در فاز صعودی قرار داد و باید دید محدوده ۳۳ هزار تومان قیمت جدید دلار است یا بار دیگر دلار به محدوده ۳۲ هزار تومان بازمی‌گردد؟

امیر صادقی، از فعالان بازار ارز به اشاره به این‌که قیمت دلار دست بانک مرکزی و بازار متشکل است به تجارت‌نیوز می‌گوید: به دلیل مسائل اجتماعی تقاضا و خریدار دلار در بازار زیاد شده اما به نظر می‌رسد التهابات بازار خوابیده و جهش قیمتی در محدوده ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان است.

او می‌گوید:‌اخباری که نشر پیدا کرده تاثیرش را در بازار گذاشته و تاثیرش کمرنگ‌تر شده است. عرضه نیما، در بخش‌های دلاری، درهم و یورو بدون مشکل و به خوبی در بازار تزریق می‌شود و این موضوع اطمینانی در بازار ایجاد می‌کند که جلوی شتاب سریع قیمت را می‌گیرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3g5b94