چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/17 05:28
خرید دلار | شرایط خرید دلار سهمیه‌ای
کد خبر: 10374

شرایط خرید دلار سهمیه‌ای| کدام بانک‌ها دلار سهمیه‌ای می‌فروشند؟ +قیمت ها

قیمت دلار نیمه کانال ۳۶ هزار تومانی را هم رد کرده، اما بانک مرکزی همچنان تاکید دارد که مردم می‌توانند با سهل‌ترین شرایط ممکن، ۲۰۰۰ دلار سهمیه سالانه خود را بخرند.

 بانک مرکزی در یک بخشنامه اسامی چهار بانک و شعبی را اعلام کرد که مردم می‌توانند با مراجعه به آنها دلار سهمیه‌ای بخرند. آن هم با قیمت 34  هزار و 500 تومان.

اما کدام بانک‌ها و صرافی‌ها دلار سهمیه‌ای می‌دهند؟

بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، چهار بانک‌ ملی، صادرات، تجارت و ملت می‌توانند به مردم دلار سهمیه‌ای بفروشند. اما دلار سهمیه‌ای در همه شعب این بانک‌ها عرضه نمی‌شود و فقط محدود به 31 شعبه از این بانک‌ها می‌شود.

شرایط خرید دلار سهمیه‌ای چیست؟

شرایط خرید دلار سهمیه‌ای بسیار ساده است و بر خلاف دفعات گذشته حتی نیاز به پاسپورت و بلیط سفر هم ندارد. هر فرد بالای 18 سال می‌تواند با در دست داشتن کارت ملی خود به یکی از 31 شعبه بالا مراجعه کند و 2000 یورو و یا معادل دلاری آن، ارز سهمیه‌ای بگیرد.

سهمیه‌ای که تنها یکبار در سال پرداخت می‌شود و اکنون اختلاف آن با دلار بازار آزاد حدود دو هزار تومان است و دریافت آن به معنای سود چهار میلیون تومانی در این بازار است.

البته این بانک برای فروش ارز سهمیه‌ای تاریخ اعلام کرده و گفته تنها تا تاریخ 15 آبان ماه بانک‌ها امکان فروش ارز سهمیه‌ای را دارند. همچنین این ارز در ساعات محدودی از روز عرضه می‌شود. از ساعت 10 صبح تا 15:30 عصر.

بر اساس بخشنامه‌ای که بانک مرکزی منتشر کرده است «شناسایی مشتری باید برحسب ضوابط ابلاغی این بانک صورت گیرد و علاوه بر ضوابط مذکور، فروش ارز صرفا از طریق پرداخت معادل ریالی با کارت بانکی به نام متقاضی و استعلام شماره تلفن همراه به نام متقاضی از سامانه شاهکار امکان‌پذیر است.»


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/27nlg3