پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/17 10:08
ایران خودرو| ایران خودرو ثبت نام| ایران خودرو نتایج قرعه کشی
کد خبر: 10391

ایران خودرو برندگانش را سوپرایز کرد | مراحل ثبت‌نام خودرو فرسوده+ نتایج قرعه کشی

سرپرست ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت سازمان راهداری اظهار کرد:‌ ۱۰ درصد از میزان فروش خودروهای تولید داخل به مالکان خودروهای فرسوده تخصیص می‌یابد.

سرپرست ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت مراحل مختلف ثبت‌نام خودرو فرسوده را تشریح کرد و گفت: مالک خودرو فرسوده باید اقرارنامه‌ای را در 3 نسخه امضا کند.

به نقل از ایران‌جیب، علیرضا احمدی سرپرست ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت سازمان راهداری با اشاره به اجرای مفاد بند ف تبصره 7 بودجه سال 1401، اظهار کرد:‌بر این اساس 10 درصد از میزان فروش خودروهای تولید داخل به مالکان خودروهای فرسوده تخصیص می‌یابد.

قرعه کشی ایران خودرو

وی با اشاره به این‌که مالکان خودروهای فرسوده پس از برنده شدن در قرعه‌کشی خودرو باید منتظر دریافت پیامک برای مراجعه به مرکز اسقاط خودرو باشند، افزود: در مرحله بعدی مالک خودرو فرسوده باید به مرکز اسقاط انتخاب شده مراجعه و درخواست مربوطه را ارائه کند.

وی تصریح کرد: در مرحله بعد نیز پذیرش خودرو برای اسقاط انجام شده و مالک خودرو فرسوده بایستی متن اقرارنامه پیوست را قبل از اسقاط خودرو امضا کند.

سرپرست ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت بیان کرد: پس از امضا، اقرارنامه باید توسط مدیر مرکز اسقاط مهر و امضا شده و ثبت دبیرخانه شود. 2 نسخه از این اقرارنامه تحویل مالک خودرو شده و یک نسخه نیز در مرکز اسقاط می‌ماند. در مرحله بعدی باید تصویر اقرارنامه در سامانه نوسازین بارگذاری شود.

احمدی یادآور شد: در مرحله بعدی ثبت پذیرش خودرو به‌عنوان حق‌العمل کار در صفحه شرکت خودروساز انجام می‌شود. در ادامه نیز مراحل قانونی اسقاط خودرو و بارگذاری اطلاعات خودروهای اسقاط شده تایید شده از سوی ناجا در سامانه نوسازین انجام خواهد شد. در مرحله بعدی تأییدیه اسقاط خودرو فرسوده ممهور به مهر مرکز اسقاط و فرم اقرارنامه و سایر مدارک و مستندات مورد درخواست تولیدکننده خودرو ارائه می‌شود.

ایران خودرو

وی اضافه کرد: در نهایت نیز فرآیند قانونی واگذاری خودرو جدید وفق بخشنامه‌های خودروساز انجام می شود.

بر اساس این گزارش، احمدی اواخر ماه گذشته با اشاره به اختصاص سهمیه 20درصدی فروش تولید خودروسازان داخلی به مالکان خودروهای فرسوده، گفته بود: معیار فرسوده بودن یک خودرو بر اساس آیین‌نامه خارج کردن خودروهای فرسوده و قانون هوای پاک مرز سن فرسودگی است.

وی توضیح داد: این سن برای خودروهای مختلف، متفاوت است. مطابق ماده 2 آیین‌نامه ماده 8 قانون هوای پاک سن فرسودگی برای خودروهای شخصی (سواری و سواری کار) 15 سال است.

وی ادامه داد: سن فرسودگی برای خودروهای عمومی بنزینی و دوگانه‌سوز 8 سال، خودروهای عمومی پایه‌گازسوز 10 سال، خودروهای عمومی برقی 14 سال، وانت پایه‌ گازسوز 14 سال، بنزینی دوگانه‌سوز دیزلی 13 سال، اتوبوس درون‌شهری دیزلی 8 سال، اتوبوس پایه‌ گازسوز 10 سال، اتوبوس درون‌شهری برقی (بازسازی‌شده) 20 سال، مینی‌بوس و میدل‌باس درون‌شهری و برون‌شهری دیزلی 8 سال و پایه‌گاز 10 سال و برای برقی بازسازی‌شده 20 سال در نظر گرفته شده است.

سرپرست ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اضافه کرد: سن فرسودگی اتوبوس برون‌شهری 10 سال، کشنده، کامیون و کامیونت 16 سال، موتورسیکلت بنزینی کابراتوری 5 سال، انژکتوری 6 سال و موتورسیکلت برقی 12 سال است. برای سواری‌های دولتی سن فرسودگی 13 سال است./ تجارت نیوز

طرح جایگزینی خودروهای فرسوده با محصولات ایران خودرو

گروه صنعتی ایران خودرو برخی از محصولات خود را ویژه طرح جایگزینی خودروهای فرسوده غیر تاکسی ارائه کرده است.

به گزارش کاماپرس، فروش فوق‌العاده طرح جایگزینی خودروهای فرسوده از طریق قرعه‌کشی توسط ایران خودرو آغاز شده و متقاضیان می‌توانند تا روز دوشنبه، 9 آبان 1401، با مراجعه به سایت این شرکت برای ثبت‌نام اقدام کنند.

کدام محصولات ایران خودرو برای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده ارائه شده است؟

در این طرح جایگزینی پنج محصول از محصولات ایران خودرو ارائه شده است.

سورن پلاس در رنگ‌های سفید، مشکی، خاکستری متال و آبی کبود، خودرو پژو پارس سال و پژو پارس سفارشی ای ال ایکس با موتور ایکس یو 7پی در رنگ‌های سفید، مشکی و خاکستری، خودرو پژو 207 دستی با فرمان برقی با رنگ‌ها سفید، مشکی، خاکستری، نقره‌ای، قرمز و آبی کاسپین همچنین خودرو پژو 207 اتوماتیک ام سی با موتور تی یو اس پی از خودروهای عرضه شده در این طرح هستند.

گفتنی است قیمت محصولات به صورت ماهانه در سایت فروش ایران خودرو قرار می‌گیرد. قیمت خودروی جایگزین نیز در زمان واریز وجه، پس از اسقاط خودرو فرسوده و مجاز شدن مشتری برای ثبت‌نام تعیین خواهد شد.

موعد تحویل خودروها نیز از سوی ایران خودرو سه ماهه و پس از واریز وجه نهایی اعلام شده است.

در صورت تاخیر در تحویل خودرو، به صورت روز شمار از زمان واریز وجه 3 درصد به صورت ماهانه خسارت تاخیر پرداخت خواهد شد.

متقاضیان باید بدانند که تعویق در زمان اسقاط بر عهده خود فرد خواهد بود و خودروساز در رابطه با تحویل خودرو یا سود تاخیر مسئولیتی نخواهد داشت.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت ایران خودرو مراجعه کنند.

مالکان خودروهای فرسوده پس از برنده شدن در قرعه‌کشی چه کار کنند؟

1) دریافت پیامک پس از برنده شدن در قرعه‌کشی

2) مراجعه مالک خودرو فرسوده  به مرکز اسقاط انتخاب شده و ارائه درخواست مربوطه

3) انجام  پذیرش خودرو برای اسقاط  و  امضای متن اقرارنامه توسط مالک خودرو فرسوده قبل از اسقاط خودرو

 4) ثبت پذیرش خودرو به‌عنوان حق‌العمل کار در صفحه شرکت خودروساز

5) در ادامه نیز مراحل قانونی اسقاط خودرو و بارگذاری اطلاعات خودروهای اسقاط شده تایید شده از سوی ناجا در سامانه نوسازین انجام خواهد شد.

 6) ارائه تأییدیه اسقاط خودرو فرسوده ممهور به مهر مرکز اسقاط و فرم اقرارنامه و سایر مدارک و مستندات مورد درخواست تولیدکننده خودرو

7) انجام فرآیند قانونی واگذاری خودرو جدید وفق بخشنامه‌های خودروساز


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4vyxb4