چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/17 11:19
ترشی کدو
کد خبر: 10394

طرز تهیه ترشی کدو به سبک افغانی | چگونه بهترین ترشی کدو را درست کنیم؟

ترشی کدو افغانی، یکی از انواع ترشی‌هاست که طرز تهیه آن بسیار آسان است و به مواد بسیار کمی هم ‌نیاز دارد. از کدو حلوایی نه تنها برای ترشی بلکه برای انواع دسر، پیش غذا و غذای اصلی استفاده می‌شود.

ترشی کدواین خوراکی خوشمزه در روزهای سرد پاییزی فوق العاده است. ترشی کدو نه تنها طعم و مزه بی نظیری دارد بلکه برای سلامت و تقویت سیستم ایمنی بدن شما نیز مفید است. با خوردن کدو حلواییاز سرماخوردگی و آنفولانزای جدید دور خواهید ماند. در این مطلب طرز تهیه ترشی کدو افغانی را به شما آموزش می‌دهیم که می‌توانید در فصل پاییز از طعم آن لذت ببرید.

روش آماده کردن ترشی کدو افغانی

برای آماده کردن این ترشی زیبا و خوش آب و رنگ به مواد زیادی نیاز نداریم. به علاوه طرز تهیه آن هم به حدی ساده است که هر کسی می‌تواند آن را درست کند.

مواد لازم برای تهیه کدو افغانی

۱ کیلوگرم کدو حلوایی

۲ لیوان دسته دار فرانسوی سرکه قهوه ای یا سفید

۱ بوته سیر

۲ قاشق مرباخوری سر پر فلفل قرمز تند

۲ قاشق مرباخوری سر پر نعنا خشک

نمک به مقدار لازم

دستورالعمل:

  • برای آماده کردن ترشی کدو افغانی ابتدا کدوها را مربعی خرد کنید و به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه آن را بجوشانید تا پخته و نرم شود. سپس آب آن را گرفته و کناری بگذارید.
  • برای چاشنی ترشی خود یک بوته سیر را له کنید و به آن ۲ قاشق مرباخوری سرپر فلفل قرمز تند، ۲ قاشق مرباخوری سر پر نعنا خشک و مقداری نمک به آن اضافه کنید. همه مواد را با هم مخلوط کنید و روی کدوها بریزید. نعنا عطر و طعم بهتری به ترشی شما می‌دهد.
  • حالا نوبت سرکه است. می‌توانید از سرکه سفید به جای سرکه قهوه ای استفاده کنید. اما طعم و مزه سرکه قهوه ای برای این ترشی بهتر است. اگر می‌خواهید مزه سرکه آن کمتر شود به آن یک لیوان آب اضافه کنید.

کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4yy8j4