پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/19 11:51
انتخابات
کد خبر: 10444

ماجرای عجیب پیروزی نماینده مرده در انتخابات!

بیش از ۸۵ درصد آرای ایالت پنسیلوانیا به فردی تعلق گرفت که یک ماه پیش از برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره فوت کرده است.

روز سه‌شنبه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا برگزار شد و «آنتونی دلوکا»، نماینده دموکرات مجلس ایالتی پنسیلوانا پیروز این انتخابات شد؛ نماینده‌ای که یک ماه پیش فوت کرده و اکنون بیش از ۸۵ درصد آرای این ایالت را کسب کرده است.

به نوشت گاردین، دلوکا یک ماه پیش ۹ اکتبر در سن ۸۵ سالگی فوت کرده، اما در زمان فوت این نماینده تغییر برگه رأی و یا معرفی یک نامزد جدید خیلی دیر شده بود، بنابراین نام او به عنوان نماینده حوزه ۳۲ قانون‌گذاری پنسیلوانیا باقی ماند.

دلوکا، از سال ۱۹۸۳ تا زمان مرگش نماینده این حوزه عمیقاً دموکرات بود. در این انتخابات هیچ نماینده جمهوری‌خواهی نتوانست در رقابت با او آرای این حوزه را کسب کند و تنها رقیبش «کوئونیا لیوینگستو»، نماینده «حزب سبز» بود که تنها ۱۴ درصد آرا را کسب کرده است.

کمیته کارزار انتخاباتی دموکراتهایِ پارلمان پنسیلوانیا اعلام کرده برای انتخاب جانشین دلوکا و پرکردن صندلی او، «انتخابات ویژه» ای برگزار خواهد کرد و زمان این انتخابات اعلام خواهد شد.

این اولین بار نیست که یک فرد فوت‌شده در انتخابات آمریکا پیروز می‌شود. در سال ۲۰۱۸، «دنیس هوف» نامزد جمهوری‌خواه‌هان در سنای نوادا یک ماه قبل از انتخابات فوت کرد، اما مردم به او رأی دادند و پیروز شد. اما ایالت نوادا برخلاف ایالت پنسلیوانیا انتخابات ویژه برگزار نکرد؛ چون طبق قوانین این ایالت مقامات محلی یک جمهوری‌خواه دیگر را به جای او وارد سنا کردند.

شمارش آرای انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا در ایالت‌های مختلف این کشور همچنان ادامه دارد، اما تازه‌ترین نتایج نشان می‌دهد جمهوری‌خواهان در کسب صندلی‌های مجلس نمایندگان و سنا همچنان پیشتاز هستند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3wykd2