دوشنبه 27 فروردین 1403 - 15 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/22 11:22
تعطیلی پنج شنبه‌ها
کد خبر: 10513

تعطیلی پنج شنبه‌ها و نکاتی مهم | از آن پنج شنبه ها تعطیل می شود؟

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری البرز از رایزنی‌های صورت گرفته برای تعطیلی پنج شنبه‌هاو تغییر ساعت کاری کارکنان خبر داد و گفت: طبق مصوبه مجلس این طرح با در نظر گرفتن رضایت ودیدگاه ارباب رجوع و کارکنان دستگاه‌های اجرایی قابل اجرا است.

کاوه حدادپور، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج،در خصوص طرح تعطیلی پنج شنبه‌ها، گفت: این طرح همواره از سوی کارمندان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی مطرح بوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون تنها شهر تهران مشمول اجرای طرح شده است، افزود: با توجه به همجواری البرز با پایتخت و به واسطه نزدیکی و شباهتی که وجود دارد این توقع و انتظار طی سال‌های گذشته در استان ما تشدید شده است.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته شاهد اجرای تعطیلی پنج شنبه‌ها در کرج بودیم که این طرح با رای دیوان عدالت اداری برگشت، اضافه کرد: در اجرای این طرح باید دیدگاه ارباب رجوع و کارکنان ادارات مدنظر قرار گیرد تا رضایت دو سویه کسب شود.

حدادپور با اشاره به ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری که صراحتا گفته ساعت کاری پرسنل دولت ۴۴ ساعت است، افزود: این ساعت کاری حتما باید در ۶ روز هفته تنظیم شود و امکان اینکه در ۵ روز باشد نیست مگر با مصوبه مجلس مبنی بر تغییر ساعت کاری ادارات باشد.

وی با بیان اینکه مکاتبات بسیار زیادی از سوی استانداران و استاندار البرز تنظیم و به وزیر کشور ارسال شد، گفت: جمع بندی این موضوع در دولت به این صورت شد که این تصمیم برای کلیه کشور به صورت یکسان انجام شود.

حدادپور با اشاره به اینکه ارزیابی بسیار دقیقی در استان البرز و در سطح کشور انجام شد، ادامه داد: در این خصوص مسائلی همچون خانواده، صلحه رحم، خدمت گزاری، افزایش راندمان اداری پرسنل و ایجاد رضایتمندی و همچنین رضایت ارباب رجوع مدنظر قرار گرفت.

معاون استاندار البرز اضافه کرد: با این تفاسیر افزایش ساعت اداری کارکنان دستگاه‌های اجرایی با این دیدگاه مطرح شد که شرایط برای ارائه خدمات به شهروندان در مدت زمان کافی تری انجام خواهد شد.

وی از تصویب لایحه تغییر ساعت کاری کارکنان دولت و تعطیلی پنج شنبه‌ها خبر داد و یادآور شد: ۲ روز تعطیلی در هفته در ۷۰ درصد از کشورهای جهان اجرایی می‌شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4mnx82