چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/22 11:48
فیلترشکن
کد خبر: 10516

این VPN و فیلترشکن دیگر مفت نمی ارزد!

کاربران روسی به زودی دیگر قادر نخواهند بود به سرویس VPN که از سوی شرکت کسپرسکی عرضه شده بود، متصل شوند.

شرکت کسپرسکی که در مسکو مستقر است، اعلام کرد فعالیت و فروش محصول VPN این شرکت متوقف خواهد شد و به کاربران اطمینان داد این فرآیند، به شکل تدریجی انجام می‌شود تا حداقل تاثیر ممکن را داشته باشد. فعالیت نسخه رایگان VPN کسپرسکی از ۱۵ نوامبر به بعد متوقف خواهد شد و مشترکان پولی می توانند تا دسامبر سال ۲۰۲۲ همچنان مشترک این سرویس شده و تا پایان سال ۲۰۲۳ از آن استفاده کنند.

کسپرسکی اعلام کرده که این تصمیم شامل حال کاربران در روسیه می‌شود و برای کاربران خارج از روسیه، قابلیتهای موجود و سرورهای VPN تغییر نخواهند کرد.

شرکت کسپرسکی در تماس از سوی تِک رادار درباره علت این تصمیم، اعلام کرد در مقطع فعلی نمی‌تواند در این باره صحبت کند.

به قطع و یقین، کرملین مدتی است که با جدیت سرگرم مبارزه با فیلترشکن‌های روسی است. دیده‌بان مخابرات روسیه (روس کومنادزور) سال گذشته، فعالیت بعضی از فراهم کنندگان VPN را ممنوع کرد که شامل بعضی از بزرگترین نامها در این بازار نظیر اکسپرس VPN، نورد VPN و آی‌پی ونیش بودند.

بر اساس گزارش تِک رادار، اگرچه استفاده از چنین سرویس‌هایی پس از جنگ اوکراین، در روسیه افزایش پیدا کرده اما مقامات روسیه بر مسدود کردن نرم افزار VPN که از قانون روسیه تخطی کرده و دسترسی به محتوای مجرمانه را فراهم می‌کند، تاکید کرده‌اند. همزمان، فراهم کنندگانی که به الزام اتصال به سیستم اطلاعات دولت فدرال که سانسور دولتی و کنترل فعالیتهای کاربران را امکان پذیر می‌کند، عمل نکنند، ناچار خواهند بود این کشور را ترک کنند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4pzy62