سه‌شنبه 07 فروردین 1403 - 26 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/24 18:18
حقوق بازنشستگان | معوقات بازنشستگان
کد خبر: 10582

زمان پرداخت معوقات فروردین‌ماه بازنشستگان | واریز چند میلیونی حقوق بازنشستگان

معاون وزیر اقتصاد از اجرایی شدن متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران صندوق بازنشستگی کارکنان بانکها با قانون مدیریت خدمات کشوری خبر داد.

 حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از  حقوق بازنشستگان  را میخوانید.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت معوقات فروردین ماه بازنشستگان سایر سطوح همراه با حقوق آبان خبر داد.

در پی اعمال مصوبه شورای عالی کار در زمینه افزایش سالانه حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سایر سطوح از شهریور سال جاری و پرداخت حقوق ماه های شهریور و مهر بر مبنای افزایش یادشده، این سازمان پیش از این اعلام کرده بود پرداخت مطالبات پنج ماهه بازنشستگان سایر سطوح از آبان ماه آغاز و به‌صورت پرداخت معوقه یک ماه به همراه حقوق هر ماه باقی‌مانده تا پایان سال، تسویه خواهد شد.

زمان پرداخت معوقات فروردین‌ماه بازنشستگان 

بر این اساس، همزمان با پرداخت حقوق آبان ماه این گروه از بازنشستگان سازمان تأمین‌اجتماعی که از بیستم آبان و براساس حروف الفبا آغاز شده، مطالبات فروردین ماه آنان نیز به حساب این گروه از بازنشستگان واریز می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در این زمینه گفت: این ماه، سومین ماه پرداخت مستمری سایر سطوح بازنشستگان با افزایش ۳۸ درصد به اضافه ۵۱۵ هزار تومان اتفاق افتاد و طبق قولی که داده بودیم از بیستم ماه که پرداخت حقوق آبان بازنشستگان و مستمری‌بگیران آغاز شده، پرداخت معوقات مربوط به فروردین ماه را هم آغاز کرده‌ایم که ان‌شاءلله در ماه‌های آینده نیز مابقی این معوقات پرداخت خواهد شد.

میرهاشم موسوی درباره بار مالی این افزایش حقوق نیز افزود: افزایش اخیر حقوق بازنشستگان سایر سطوح، ماهانه حدود ۲۶۰۰ میلیارد تومان بار مالی جدید برای سازمان ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: در این ماه توانستیم هم ۲۶۰۰ میلیارد تومان بار مالی افزایش حقوق ماهانه و هم معوقات یک ماهه فروردین را که آن هم ۲۶۰۰میلیارد تومان بار مالی دارد و در مجموع بالغ بر پنح هزار میلیارد تومان می‌شود را تأمین کنیم. در خرداد ماه سال جاری و در مصوبه اولیه هیات‌وزیران در زمینه افزایش حقوق سالانه بازنشستگان سازمان تأمین‌اجتماعی، میزان افزایش سالانه حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیر ۱۰ درصد اعلام و پرداخت شد که در اواخر مهر ماه با دستور رئیس‌جمهور، پیگیری معاون اول رئیس‌جمهور و حمایت مجلس شورای اسلامی و اصلاح مصوبه خرداد ماه، میزان افزایش سالانه حقوق این گروه معادل مصوبه شورای عالی کار و به میزان ۳۸ درصد به علاوه رقم ثابت ۵۱۵ هزار تومان تعیین شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت:‌ متعاقب آن، حقوق شهریور و مهر ماه بازنشستگان سایر سطوح براساس احکام جدید صادرشده و با اعمال این افزایش پرداخت شد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در شهریور ماه و پس از صدور احکام جدید حقوقی بازنشستگان سایر سطوح، اعلام کرده بود پرداخت معوقات فروردین تا شهریور ماه این بازنشستگان، از آبان ماه آغاز می‌شود؛ وعده‌ای که با پرداخت معوقات فروردین ماه این گروه همراه با حقوق آبان ماه آنان، اجرایی شده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4jk6o2