چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/25 10:01
مودم
کد خبر: 10604

بهترین مکان برای مودم

این روزها که وجود یک مودم وای‌فای در اکثر خانه‌ها واجب شده است، مسئله مورد نظر جای‌گذاری مودم است. اینکه مودم را کجا بگذاریم تا همه افراد بتوانند از آن استفاده کنند و کجا میزان تشعشعات آن کمتر است.

روزنامه  همشهری  در ادامه نوشت: «مودم باید در جایی باشد که به‌ طور مساوی به محیط اطرافش سیگنال پخش کند. از آنجا که امواج اینترنت وای‌فای می‌توانند اثرات بیولوژیکی خطرناکی روی انسان‌ها و حتی سایر جانداران بگذارند، پیشنهاد می‌شود مودم در مرکز خانه قرار بگیرد تا میزان سیگنال‌ها به همه طرف یکسان باشد. اما مسئله اینجاست که در اکثر موارد خانه‌ها دارای نقشه‌های غیر عادی هستند و شما نمی‌توانید برای آن مرکزی پیدا کنید که نسبت به اطراف فاصله یکسانی داشته باشد. در این مواقع بهترین کار این است که مناطق پر استفاده را در اولویت قرار دهید. راه‌ حل بعدی استفاده از کابل است. مثلا اگر قرار است سیستم شما در نقطه‌ای قرار بگیرد که سیگنال وای‌فای به آنجا ضعیف می‌رسد، می‌توانید از کابل‌ استفاده کنید.

حذف موانع را جدی بگیرید

سیگنال‌های وای‌فای فرکانس پایینی دارند. این به این معنی نیست که از دیوار عبور نکنند ولی موادی مانند فلز، سنگ، آب و کاشی می‌توانند سیگنال‌های وای‌فای را به‌شدت ضعیف و مسدود کنند. پس توجه کنید که مودم را باید در جایی قرار دهید که سیگنال آن از کمترین تعداد دیوار عبور کند تا به دستگاه برسد. بهتر است مودم را روی یک میز یا کتابخانه قرار دهید. این کار کمک می‌کند تا قطعات بزرگ مبلمان جلوی عبور سیگنال‌ها را نگیرد. اما یک استثنا هم وجود دارد و آن برای افرادی است که خانه‌های دوطبقه دارند. اگر شما هم در یک خانه دوطبقه زندگی می‌کنید و قصد دارید برای هر دو طبقه از یک مودم استفاده کنید، بهتر است مودم در مرکز طبقه دوم و نزدیک سقف طبقه اول قرار بگیرد.

از وسایل الکترونیکی خاص دوری کنید

اگر مرکز خانه شما آشپزخانه است، به‌ خاطر وجود اشعه‌های ماکروفر در محیط نباید مودم را در آشپزخانه قرار دهید. تشعشعی که توسط مایکروویو برای پختن غذای شما ارسال می‌شود، تقریباً به طول موج سیگنال‌های وای‌فای نزدیک است و باعث تداخل میان امواج می‌شود. تلویزیون‌ها و کامپیوترها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. همچنین بهتر است مودم را کنار تلفن‌های بی‌سیم نیز قرار ندهید زیرا این وسایل امواج یکسانی با مودم وای‌فای دارند.

همه ما از ضررهای این تشعشعات باخبریم اما حرف‌زدن از حذف کامل وای‌فای غیر منطقی و غیر عملی است؛ چراکه اکثر امور روزانه ما به اینترنت وابسته است. پس سعی کنید مودم را در مرکز خانه قرار دهید و اگر بالاجبار رایانه در اتاق خواب‌تان است، آن را با کابل به مودم متصل کنید و فراموش نکنید که شب‌ها حتما آن را خاموش کنید.»


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/39pdq4