چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/26 06:44
دستور پخت انار
کد خبر: 10630

دستور پخت انار پخته

انار پخته یکی از بهترین آنتی بیوتیک های فصل سرما می باشد که شما می توانید با پختن این میوه پاییزی و زمستانی از خواص بسیار خوب آن بهرمند شوید. انار یکی از سالم ترین میوه ها در جهان می باشد که خود به تنهایی یک ضد ویروس و ضد تومور می باشد و منابع خوبی از ویتامین های مختلف را در خود جای داده است. در زمستان و پاییز که شروع بیشتر بیمارهای ویروسی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا و کرونا می باشد شما با خوردن این انار پخته می تواند به طور طبیعی و بدون نیاز به قرص و شربت سرفه های خود را کمتر کنید و دوره بیماری خود را کوتاه تر کنید. اما انار پخته به غیر از خواص آنتی اکسیدانی از مسدود شدن رگ ها در بیماران قلبی جلوگیری می کند و بیمار های عفونی را از بدن کم می کند و اگر شما دچار گوش درد و یا بینایی هستید با ترکیب انار و عسل می توانید آن را نیز درمان کنید.

انار پخته  یکی از بهترین آنتی بیوتیک های فصل سرما می باشد که شما می توانید با پختن این میوه پاییزی و زمستانی از خواص بسیار خوب آن بهرمند شوید. انار یکی از سالم ترین میوه ها در جهان می باشد که خود به تنهایی یک ضد ویروس و ضد تومور می باشد و منابع خوبی از ویتامین های مختلف را در خود جای داده است. در زمستان و پاییز که شروع بیشتر بیمارهای ویروسی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا و کرونا می باشد شما با خوردن این انار پخته می تواند به طور طبیعی و بدون نیاز به قرص و شربت سرفه های خود را کمتر کنید و دوره بیماری خود را کوتاه تر کنید. اما انار پخته به غیر از خواص آنتی اکسیدانی از مسدود شدن رگ ها در بیماران قلبی جلوگیری می کند و بیمار های عفونی را از بدن کم می کند و اگر شما دچار گوش درد و یا بینایی هستید با ترکیب انار و عسل می توانید آن را نیز درمان کنید.

  • انار ۲ عدد
  • عسل ۱ ق غذا خوری

مرحله اول: پخت انار به روی گاز

ابتدا باید انار را شسته و روی یک شعله پخش کن روی گاز قرار دهید و برای۴۰ دقیقه صبر کنید تا انار کاملا پخته شود و یا می توانید برای آن که پوست انار تیره نشود و به خوبی دانه های انار له و پخته شود هر انار را داخل یک فویل پیچیده و به روی شعله پخش کن قرار دهید.

مرحله دوم: پخت انار در فر و سولاردم

می توانید انار را داخل فر قرار دهید به صورت ساده یا با فویل سپس روی دمای ۱۸۰ درج ۲۵ دقیقه زمان دهید تا پخته شود.

مرحله سوم: نحوه مصرف انار پخته

بعد از این که انار به خوبی پخته شد باید از داخل فویل خارج کنید و از وسط به دو نیم کنید و به کمک قاشق همه محتویات انار را داخل کاسه ریخته و میل کنید، به دلیل تکه های سفید انار ممکن است مزه تلخی داشته باشد بهتر است کمی عسل با آن مخلوط کنید و بعد سرو کنید.

  1. تا داغ است بهتر است انار را مصرف کنید.
  2. در خوردن آن زیاده روی نکنید و ۳ شب پشت هم انجام دهید تا نتیجه را مشاهده کنید.
  3. بهتر است انار را هر چندگاهی بچرخانید.
  4. بهترین زمان برای مصرف انار پخته قبل از خواب می باشد و بعد از آن نباید چیزی مصرف شود.

کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4b89d4