شنبه 25 فروردین 1403 - 13 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/26 12:47
کد خبر: 10654

فواید ترکیب انار و عسل | معجزه طبیعت برای سلامت جسم و روح

میوه ها و سبزیجات دارای خواص بی شماری هستند. بدن برای ادامه حیاتش و همچنین سلامتی به مواد معدنی و مغزی آن نیازمند است.

میوه ها و سبزیجات دارای خواص بی شماری هستند. بدن برای ادامه حیاتش و همچنین سلامتی به مواد معدنی و مغزی آن نیازمند است. بسیاری از عناصر موجود در طبیعت با داشتن قابلت و خواص خاص خود، در صورت ترکیب با دیگر محصولات طبیعی دارای خواص بیشتری می شوند. در این مطلب از سری مطالب بخش سلامت خبرنامه، خاصیت دو محصول طبیعی در صورت ترکیب شدن، مورد بررسی قرار گرفته است.

 

فواید ترکیب انار و عسل.

ابن سینا از جمله حکیمان و پزشکانی بوده که بخش وسیعی از تحقیقات خود را در زمینه ترکیب گیاهان دارویی با یکدیگر صرف نمود. وی توصیه فراوانی برای خوردن ترکیب انار و عسل کرده است. وی این ترکیب را معجزه طبیعت برای دفع بیماری ها می نامند. در ادامه تحقیقات امروزی که منجر به کشف خواص این ترکیب شده است را مطالعه می کنیم.

 

خواص کلی انار

انار سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و بدن را در برابر بسیاری از بیماری ها به ویژه سرطان محافظت می کند. انار کلسترول و قند را از طریق فلووانوئیدها، ویتامین ها، پلی فنول ها، آنتوسیانین ها و تانن های موجود در آن متعادل می کند. این میوه نه تنها از سلامت قلب و عروق ما محافظت، بلکه تا حد بسیار زیادی از رشد سلول های سرطانی هم جلوگیری می کند.

 

خواص کلی عسل

عسل حاوی قندها، اسیدهای آلی، ویتامین ها، اسید فولیک، مواد معدنی، اسیدهای آمینه ضروری، استرول ها، فسفولیپیدها، فالوونوئیدها، پلی فنل ها و آنزیم ها و طبیعی ترین آنتی بیوتیک است.

 

فواید ترکیب انار و عسل

ترکیب انار و عسل ابتدا به رفع عفونت گلو کمک می کند. همچنین به نرم شدن لوزه های ملتهب و تحریک شده یاری می رساند. ریختن عسل روی انار و خوردن آن برای کسانی که دچار دل درد هستند مفید است. اثر آرام بخش بر رفلاکس، اسپاسم و معده دارد.

انار اگر با عسل مصرف شود، اثر تنظیم کننده عملکرد روده را افزایش می دهد. در برابر بیماری های روده ای به ویژه سرطان روده بزرگ مفید است. دانه‌های انار وقتی با عسل مخلوط شده و روی زخم‌های بد مالیده می‌شوند، قدرت شفابخش مؤثری دارند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4b8ad4