چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/29 08:38
روغن انداختن قورمه سبزی
کد خبر: 10735

برای روغن انداختن قورمه سبزی چه کار باید کرد ؟

خورش قورمه سبزی بی تردید دوست داشتنی ترین غذای ایرانی است و هر کس بتواند این خورش را به خوبی تهیه کند یک آشپز حرفه ای محسوب می شود . در این مقاله درباره راهکارهای یکی از نکات مهم پخت این خورش توضیح می دهیم. چکار کنیم قورمه سبزی ما روغن بیندازد؟ این سوال بسیاری از خانم های خانه دار می باشد. با ما همراه باشید تا جواب این سوال را به دست بیاورید.

راهکارهای روغن انداختن قورمه سبزی

خرد کردن سبزی

بر عکس آش و کوکو که احتیاجی نیست سبزی خیلی خرد شود، برای خورش قرمه سبزی، باید حتما سبزی را بسیار ریز خرد کرد. سبزی هایی که درشت خرد شده باشند، حتی با مدت زمان پخت طولانی نیز درست جا نمی افتند و در نتیجه خورش شما به روغن نمی افتد. چنانچه از دستگاه سبزی خرد کن استفاده می کنید، حتما دو بار سبزی را خرد کنید. اگر هم از چاقو استفاده می کنید، خیلی با حوصله این کار را انجام دهید. حتما از چاقوی تیز استفاده کنید، چون سبزی باید خرد شود نه اینکه له شود.

روغن انداختن قورمه سبزی, رازهای روغن انداختن قورمه سبزی,ترفند روغن انداختن قورمه سبزی

رازهای روغن انداختن قورمه سبزی

اضافه کردن روغن مایع

یکی دیگر از شیوه های روغن انداختن قورمه سبزی که آسان ترین روش نیز هست این است که قدری روغن در بین پخت خورش اضافه کنید و بگذارید همه مواد خورش به آرامی در روغن سرخ شوند.

آب زیاد نریزید

هر چقدر هم خورش های آبکی دوست داشته باشید، نمی توانید توقع داشته باشید تا خورش قورمه سبزی را هم خیلی آبدار و هم جا افتاده و به روغن افتاده درست کنید. بهترین کار این است که از همان اول به اندازه کافی در خورش آب بریزید تا مجبور نشوید برای اینکه خورش کامل بپزد مجددا به آن آب اضافه کنید.

در آخر پخت خورش قورمه سبزی زمانی که مطمئن شدید که خورش شما آماده شده و سبزی و گوشت آن پخته اما آب زیادی دارد شما می توانید شعله را زیاد کنید و در قابلمه را بردارید تا آب آن بخار شود و خورش غلیظ و لعابدار شود.

سرخ کردن سبزی

سرخ کردن سبزی یکی از نکاتی است که در روغن انداختن خورش قورمه سبزی کمک بسیاری می کند. هر چقدر سبزی خورشتی را بیشتر تفت دهید در آخر خورش سیاه تر و پر روغن تری خواهید دشت. البته این کار سبب می شود که خواص سبزی ها از بین برود این کار را انجام ندهید بهتر است.

روغن انداختن قورمه سبزی با یخ

چنانچه پس از پخته شدن مواد خورش شما جاافتاده به نظر نیامد و آن چیزی که موردنظر شما است نبود و قورمه سبزی به اندازه کافی روغن نینداخته بود، چند قالب کوچک یخ به خورشتان اضافه کنید. این سبب میشود که خورش روغن بیندازد و کاملا جا افتاده به نظر بیاید.

روغن انداختن قورمه سبزی, رازهای روغن انداختن قورمه سبزی, چند ترفند برای روغن انداختن خورش قورمه سبزی

آموزش روغن انداختن قورمه سبزی


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3klvx4