چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/04 05:59
سعید چنگیزیان
کد خبر: 10881

سعید چنگیزیان کیست؟| بیوگرافی سعید چنگیزیان و همسر معروفش الهام کردا + ماجرای آشنایی و ازدواج

بیوگرافی سعید چنگیزیان و همسر معروفش الهام کردا را بخوانید.
با بیوگرافی سعید چنگیزیان ، عکس های سعید چنگیزیان و همسرش ، زندگینامه سعید چنگیزیان و همسرش ، اینستاگرام سعید چنگیزیان ، زندگی شخصی و تحصیلات سعید چنگیزیان با ما در دلگرم همراه باشید .
بیوگرافی سعید چنگیزیان
در این مطلب بیوگرافی و عکس های سعید چنگیزیان بازیگر و همسر الهام کردا را با شما به اشتراک گذاشته ایم.
 
سعید چنگیزیان

نام و نام خانوادگی سعید چنگیزیان

تاریخ تولد 1356/09/22
محل تولد سمنان
حرفه بازیگر
وضعیت تاهل متاهل
زندگینامه سعید چنگیزیان
 
سعید چنگیزیان
 
سعید چنگیزیان بازیگر سینما و تلویزیون متولد 22 آذرماه 1356 اهل سمنان است. همسر او الهام کردا از بازیگران معروف سینمای ایران است.

فارغ التحصیل لیسانس رشته کارگردانی تئاتر از دانشگاه سینما تئاتر و دیپلم گرافیک از هنرستان امیرکبیر سمنان می باشد و در هنرستان به دلیل علاقه اش به عکاسی رشته ی گرافیک را انتخاب کرده و بعد در کنکور هنر شرکت کرد . علیرغم اینکه در رشته نقاشی پذیرفته شده ، تئاتر را انتخاب کرده است .

جالب است بدانید مادر او همیشه علاقمند بوده است که پسرش بازیگر شود و سعید چنگیزیان در نهایت آرزوی مادر را محقق کرده است.

سعید چنگیزیان

شروع بازیگری و جوایز

سعید چنگیزیان وارد دانشگاه سینما تئار شد و آنجا با دوستانی چون محمد عاقبتی، حسن معجونی ، سهیلا گلستانی و ... شروع به تمرین تئاتر کرد.

در سال 1376 در اولین جشنواره دانشجویی جایزه اول بازیگری را برای بازی در نمایش «برزخ» نوشته «ویلیام باتلرییتس» به کارگردانی محمد عاقبتی را دریافت کرد .

از سال 1377 با نمایش «عروسی خون»بازیکر حرفه ای تئاتر شد تا اینکه سال 1382 در 26 سالگی با اپیزودی از فیلم « خداحافظ رفیق» جلوی دوربین رفت.

سعید چنگیزیان

در سال 89 دومین تجربه خود را در سینما با فیلم «دختر شاه پریون» کنار چهره هایی چون رامبد جوان ، علیرضا خمسه و مریم سلطانی به دست آورد .

یکسال بعد در سال 1390 با سریال « توطئه فامیلی» به تلویزیون آمد و رمضان سال 1394 با سریال « گاهی به پشت سر نگاه کن» چهره اش شناخته تر شد .
ازدواج و همسر سعید چنگیزیان
سعید چنگیزیان سال 1379 در 23 سالگی با الهام کردا همکار بازیگر 23 ساله اش نامزد کرد، این زندگی بعد از این همه سال بدون داشتن فرزندی همچنان پایدار است.

سعید چنگیزیان و الهام کردا در یک دانشگاه رشته تئاتر خوانده اند و چون هم دانشگاهی بودند ارتباط و آشنایی آنها در سال 79 شکل گرفت و در نهایت سال 81 به ازدواج منجر شد .

این چهره در مورد همسرش اینگونه می گوید : همسر کامل ترین کسی است که می توانم در کنارم داشته باشم، الهام کردا نیز همچون من کارش را از هیچ شروع کرده و تمام مدت شاهد رشدش بودم .

الهام یک آدم صد در صد است و من یک آدم 50 درصدی و شاید هم کمتر.

کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3genz4