پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/12 11:29
فائزه هاشمی
کد خبر: 11196

فهرست اتهامات فائزه هاشمی مشخص شد | وزارت اطلاعات فایل های فائزه را فاش کرد

وکیل مدافع فائزه هاشمی از برگزاری جلسه دادگاه موکلش در چهارشنبه هفته گذشته خبر داد.

فائزه هاشمی بهرمانی (رفسنجانی) (زاده ۱۷ دی ۱۳۴۱) سیاستمدار ایرانی است که نماینده تهران در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی بود.  فائزه هاشمی  دومین دختر اکبر هاشمی رفسنجانی است. فائزه هاشمی از نظر سیاسی دارای گرایش اصلاح‌طلبی است و از اعضای بنیانگذار حزب کارگزاران سازندگی ایران به‌شمار می‌آید.  فائزه هاشمی  از اعضای هیات مدیره‌ی دفتر نشر معارف انقلاب است که آثار و خاطرات هاشمی رفسنجانی را منتشر می‌کند

ندا شمس در توییتر نوشت:

نخستین جلسه دادگاه فائزه هاشمی به اتهامات اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور، فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی و اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیر قانونی  در روز چهارشنبه نهم آذرماه در حالی تشکیل شد که او در حال گذراندن دوره محکومیتش برای اظهار نظرهای سابق خود است.

وی ادامه داد: کلیه مستندات و فایل‌های ارائه شده توسط وزارت اطلاعات توسط قاضی دادگاه مورد بررسی قرار گرفت و امید است آراء کلیه بازداشت‌شدگان اخیر منطبق بر قانون و رحمت اسلامی صادر شود.

فائزه هاشمی رفسنجانی روز پنجم مهرماه بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. ۱۵ آبان ماه خانواده فائزه هاشمی با او در زندان اوین ملاقات کرد.

علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران ۱۲ تیرماه از صدور کیفرخواست پرونده فائزه هاشمی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به مقدسات خبر داد و اعلام کرد: پس از طی روال قانونی، کیفرخواست پرونده این فرد به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و توهین به مقدسات صادر و به دادگاه ارجاع شده است.

فعالیت سیاسی

از میان دختران اکبر هاشمی رفسنجانی، فائزه تنها دختری است که وارد فعالیت‌های سیاسی شد. وی در میان افکار عمومی ایران، چهره‌ای اصلاح طلب محسوب می‌شود.او در انتخابات دوره پنجم مجلس شورای اسلامی شرکت کرد و موفق شد به عنوان نماینده دوم تهران به مجلس پنجم راه یابد. فائزه هاشمی دربارهٔ فعالیت‌هایش در مجلس پنجم می‌گوید:

فعالیت‌های من در مجلس سه بعد داشت؛ مسائل روز جامعه، (به خصوص مسائل سیاسی) مسائل مربوط به زنان و مسائل مربوط به ورزش.

شرکت او در انتخابات مجلس ششم که با شکست همراه بود، باعث کناره‌گیری او از فعالیت‌های سیاسی شد. فائزه هاشمی همچنین رئیس شاخه زنان حزب کارگزاران سازندگی ایران است.

فعالیت ورزشی

فائزه هاشمی از سال ۱۳۶۹ ریاست فدراسیون اسلامی ورزش زنان را بر عهده داشت. در خرداد ۱۳۹۰ به دفتر او در ساختمان فدراسیون اسلامی ورزش زنان، حمله شد و کمتر از دو ماه بعد، در مرداد ماه ۱۳۹۰ این فدراسیون، به دلیل تعلق نگرفتن بودجه کافی از سوی سازمان تربیت بدنی، تعطیل گردید.

این فدراسیون در دوره ریاست فائزه هاشمی، اقدام به برگزاری بازی‌های اسلامی زنان می‌کرد و تا جایی پیش رفت که چهارمین دوره بازی‌های اسلامی زنان، در تهران برگزار شد. نشریه مسلم نیوز که پرتیراژترین نشریه اقلیت‌ها در کشور انگلستان است، به منظور ارتقا جایگاه مسلمانان مقیم انگلستان، از سال ۲۰۰۰ جوایزی را با نام مسلمانان پیشگام در حیطه‌های روابط عمومی، بهداشت و سلامت، توسعه و ارتباطات، تحصیلات، فرهنگ، اقتصاد و رسانه‌ها، به اجرا گذاشت، که جایزه شایستگی در حوزه ورزش را، به نام «جایزه فائزه هاشمی» نامگذاری نمود. فائزه هاشمی دربارهٔ این جایزه می‌گوید:

علت این انتخاب ابتکار تأسیس فدراسیون اسلامی ورزش زنان و راه اندازی مسابقات زنان مسلمان در جهان توسط من است. به همین منظور من به عنوان رئیس فدراسیون اسلامی ورزش زنان برای شرکت در دهمین مراسم جایزه مسلم نیوز و اهدا جایزه فائزه هاشمی در حوزه ورزش به منتخب آن، در روز ۲۴ اسفندماه ۱۳۸۸ در این مراسم حاضر شدم. حبیب کولو توره کاپیتان باشگاه فوتبال منچستر سیتی و بازیکن تیم ملی ساحل عاج، برنده امسال این جایزه بود که در سفرم به انگلیس جایزه را اهدا کردم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/45egx4