پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/12 16:02
پیش بینی هواشناسی
کد خبر: 11210

پیش بینی هواشناسی یکشنبه 13 آذر 1401 | سرما و یخبندان در تهران ؛ کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد احتمال یخبندان و خسارت به کشاورزان خبر داد و گفت: به مردم توصیه می‌شود هشدارها را جدی گرفته و تمهیدات لازم را بیاندیشند.

حامد یزدی‌مهر مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران از صدور هشدار زرد مدیریت بحران مبنی بر احتمال یخبندان در مناطق شمالی استان تهران و خسارت به صنعت کشاورزی خبر داد.

او اظهار کرد: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی استان تهران برای فردا یکشنبه و پس‌فردا دوشنبه ۱۳ و ۱۴ آذر ماه و همچنین اوایل وقت سه‌شنبه ۱۵ آذرماه بارش باران در ارتفاعات شمال استان تهران پیش‌بینی شده است.

یزدی‌مهر با بیان اینکه طبق پیش‌بینی هواشناسی در قسمت شرقی استان تهران نیز بارش باران، پدیده مه، گاهی رعدوبرق، باد شدید موقتی مورد انتظار است، گفت: از ساکنان شرق استان تهران می‌خواهیم هشدارها را جدی گرفته و نسبت به لغزندگی مسیرها ناشی از بارش و توجه به عدم دید کافی در هنگام عبور و مرور در زمان وقوع مه و احتیاط در مورد سازه‌های ناایمن در هنگام وزش باد شدید حساسیت لازم را داشته باشند تا خدایی ناکرده دچار حادثه نشوند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف در شهرهای شمالی استان و بارش پراکنده برف در شمال شهر تهران طی روزهای یکشنبه تا چهارشنبه اشاره کرد و افزود: در این راستا کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما و ماندگاری هوای سرد اعلام شده که در این صورت یخبندان در مناطق تحت تأثیر و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی نیز وجود دارد که به همه کشاورزان اکیداً توصیه می‌شود تمهیدات لازم را در این خصوص بیاندیشند تا از خسارات احتمالی جلوگیری شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4j97e3