پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/12 18:40
مهدی طارمی | مهدی طارمی و تیم ملی | عروسی مهدی طارمی
کد خبر: 11215

فیفا مهدی طارمی را غافلگیر کرد | حرکت مهدی طارمی اشک ایرانیان را در آورد

مهدی طارمی دهمین گلزن برتر جهان در سال ۲۰۲۲ لقب گرفت.مهدی طارمی دهمین گلزن برتر جهان در سال ۲۰۲۲ لقب گرفت.

مهدی طارمی   (زاده ۲۷ تیر ۱۳۷۱ در بوشهر) بازیکن فوتبال اهل ایران در پست مهاجم است. مهدی طارمی برای باشگاه ریو آوه پرتغال و تیم ملی ایران رقابت می‌کند. وی هنگام عضویت در باشگاه پرسپولیس دو بار در فصل‌های ۹۵–۱۳۹۴ و ۹۶–۱۳۹۵ آقای گل لیگ برتر ایران شد.مهدی طارمی سابقه بازی در باشگاه‌های شاهین بوشهر، ایران‌جوان بوشهر و الغرافه را نیز دارد.مهدی طارمی در جام ملت‌ها آسیا ۲۰۱۹ نیز عملکرد قابل قبولی داشت، همچنین مهدی طارمی ۳ گل در این تورنمنت به ثمر رساند.

سایت فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ فوتبال (IFFHS) به گلزنان برتر فوتبال جهان تا پایان ماه نوامبر ۲۰۲۲ اشاره کرد که طارمی در جایگاه دهم دنیا قرار دارد.

 طارمی ۱۸ گل در لیگ برتر پرتغال، پنج گل در سایر جام‌های داخلی این کشور و شش گل در رقابت‌های بین‌المللی باشگاهی با پیراهن پورتو به ثمر رسانده و پنج بار دروازه رقبای تیم ملی ایران را گشوده است.

مهدی طارمی از پیشنهاد تیم اول جهان حیرت زده شد

«دین جونز» نوشته باشگاه چلسی ممکن است برای جذب «مهدی طارمی» مهاجم ایرانی تیم پورتو در پنجره نقل و انتقالات زمستانی وارد عمل شود.

رسانه‌ها می‌گویند تیم چلسی در گذشته نیز نسبت به جذب مهاجم ۳۰ ساله ایرانی علاقه خود را ابراز کرده بود و حالا با درخشش او در جام جهانی، سران این تیم ممکن است تصمیم نهایی خود را برای کشاندن طارمی به استمفوردبریج اتخاذ کنند.

در ماه آگوست، نشریه پرتغالی «آبولا» خبر داده بود که چلسی در آخرین ساعات پایان نقل و انتقالات تابستانی برای جذب طارمی تلاش کرده بود اما برچسب ۲۲ میلیون پوندی پورتو بر روی نام طارمی، این انتقال را ناممکن کرد.

مهدی طارمی

جونز درباره طارمی می‌گوید: او واقعا از بودن در پرتغال لذت می‌برد و در آن‌حا به شکوفایی رسیده است. پس من فکر می‌کنم ما باید این را در نظر داشته باشیم که او باید در باشگاهی باشد که برنامه درستی برای او داشته باشد. تاکنون من می‌دانم که صحبت از لاتزیو، میلان و منچستریونایتد در میان بوده است، پس می‌توانید ببینید که وجهه او در حال رشد است.

خبرنگار انگلیسی ادامه داد: من از این موضوع که چلسی هم بزودی به صف مشتریان او بپیوندد، تعجب نمی‌کنم و مطمئناً ژانویه، موقعی است که طارمی شگفت‌زده می‌شود.

طارمی از  زمان حضور در لیگ پرتغال، نامی برای خود دست و پا کرده و در ۱۱۵ بازی خود برای پورتو از سال ۲۰۲۰، ۶۲ بار موفق به گلزنی شده و ۴۳ پاس گل هم داده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2ogdl3