پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/24 10:20
شیرینی | خوردن شیرینی | شیرینی و زشتی
کد خبر: 11702

بدترین و کریه ‌ترین شیرینی که شما را مثل میمون می‌کند/از خوردن این شیرینی دست بکشید

شاید برایتان جالب باشد که بدانید خوردن این شیرینی منحوس می‌تواند زیبایی شما را به خاک بسپارد.

شیرینی و شیرینی جات اگرچه بسیار خوشمزه و زیبا هستند اما می‌توانند برای سلامتی و زیبایی خطرناک باشند. انواع و اقسام زیادی از شیرینی در جهان وجود دارد. بعضی از این شیرینی ها هستند که در سال هم نباید از آنها استفاده کرد. در این مطلب قصد داریم شما را با یک شیرینی آشنا کنیم که می تواند به میمون تبدیلتان کند.

اغلب با این که می دانیم شیرینی، قند و شکر برای بدن و سلامتی مضر است؛ اما باز هم عاشق آنها هستیم. خیلی از افراد نمی‌ توانند بدون دسر شکلاتی یا بستنی های متنوع زندگی خود را پیش ببرند.

البته این را هم بدانید که اضافه کردن یک قاشق شکر به قهوه روزانه یا هرازچندگاهی خوردن شیرینی برای شما مضر نیست.

بلکه قند بیش از حد می تواند بر سلامتی شما تأثیر بگذارد و جالب است بدانید که همه قند ها به یک اندازه آسیب ‌زننده نیستند.

شیرینی

این نوع فروکتوز می تواند بلای جان شما شود

طبق مطالعات انجام شده؛ هیچکس نباید در طول روز بیش از 36 گرم قند یا شیرینی مصرف کند؛ در صورتی که در کشور بزرگی مثل ایران و دیگر کشورهای بزرگ جهان افراد جوان در طول روز؛ حدود 77 گرم قند استفاده می‌ کنند که‌ این قند بر روی پیری زودرس تأثیر بسیار زیادی دارد و در یک جمله، زیبایی و جوانی چهره را از شما می گیرد.

مصرف زیاد ساکروز و فروکتوز که در غذاهای صنعتی و نوشیدنی ها موجود است هم این روزها رایج شده است. فروکتوز موجود همراه با ساکاروز متابولیسم و سوخت و ساز بدن را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث تجمع پربی اضافه در بدن می شود.

اگر برچسب روی مواد خوراکی و نوشیدنی ها را ببینید، متوجه می شوید که داخل آنها فروکتوز وجود دارد که یک شیرین کننده مایع است و از نشاسته ذرت به دست می آید و همانطور که گفته شد؛ برای بدن مضر است.

فروکتوز یک نوع قند است که در کبد متابولیز می شود و به صورت مستقیم وارد کبد شده و فرایند تولید چربی را آغاز می کند که باعث تحریک تولید تری گلیسیرید و کلسترول می شود.

در واقع مصرف مقادیر کمی از فروکتوز؛ آن هم هر چند وقت یکبار به احتمال زیاد ضرر زیادی نخواهد داشت؛ اما از آنجایی که به بسیاری از غذا ها و نوشیدنی ‌های فرآوری ‌شده اضافه می ‌شود، اندازه ‌گیری میزان مصرف واقعاً دشوار است.

از طرفی هم تحقیقات نشان داده که مصرف بیش از حد فروکتوز بر عملکرد کنترل مرکزی اشتها در مغز تأثیر می گذارد و باعث می شود تا افراد تمایل به خوردنِ بیشتر داشته باشند که منجر به چاقی می شود.

فروکتوز زیاد همچنین عاملی برای دیابت، التهاب، تری گلیسیرید بالا و کبد چرب غیرالکلی است.

منبع: برترین‌ها


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/27o9v4