پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/24 19:29
سونیا شریفی
کد خبر: 11717

سونیا شریفی با قرار وثیقه آزاد شد | حکم اعدام سونیا شریفی به کجا رسید؟

عبدالوهاب بخشنده روز پنجشنبه اظهار کرد: اتهام محاربه و کیفرخواستی با این عنوان برای خانم سونیا شریفی صادر نشده و از اساس کذب محض است، در حال حاضر برای این خانم قرار وثیقه صادر شده و در صورت تامین وثیقه آزاد خواهد شد.

حکم محاربه سونیا شریفی صحت دارد؟ سونیا شریفی کیست و چه جرمی دارد؟ سونیا شریفی در جرریان اغتشاشات دستگیر شد. این روزها بسیاری بر این باورند که حکم سونیا شریفی اعدام  است. 

عبدالوهاب بخشنده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: اتهام محاربه و کیفرخواستی با این عنوان برای خانم سونیا شریفی صادر نشده و از اساس کذب محض است، در حال حاضر برای این خانم قرار وثیقه صادر شده و در صورت تامین وثیقه آزاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه ادعای صدور حکم محاربه برای متهم صحت ندارد، یادآور شد: پرونده این متهم در حال حاضر در مرحله تحقیقات مقدماتی بوده و کیفرخواستی برای او صادر نشده است.

بخشنده تصریح کرد: مردم چنین اخباری را فقط از رسانه های رسمی و مجاز داخلی دریافت کرده و به اخبار رسانه های معاند توجه نداشته باشند.

دادستان ایلام یادآور شد: انتشار این خبر کذب توسط رسانه های معاند و ضد انقلاب، خود گواهی بر عناد آنها و کذب بودن اخبارشان است.

سونیا شریفی به عنوان لیدر اصلی اغتشاشات اخیر در شهر آبدانان از توابع استان ایلام بازداشت شده است.

حکم محاربه سونیا شریفی صحت دارد؟

اسم سونیا شریفی را که در فضای مجازی جستجو کنید متوجه می‌شوید که نوع خبرسازی و حمایت سیاسی از آن به گونه‌ای بوده است که حتی‌ ‌کاتجا لیکرت، از نمایندگان پارلمان آلمان را مجاب کرده‌اند در توییتر خود اعلام کند کفالت سیاسی سونیا شریفی را برعهده می‌گیرد. 

البته این اتفاق یعنی به میدان آوردن مقام‌های سیاسی از همه‌ جا بی‌خبر غربی از برخی افراد مورد هدف جریان رسانه‌ای معاند، طی روزهای گذشته هم مسبوق به سابقه بوده است. 

دادستان شهرستان آبدانان گفت: پرونده این متهم در حال حاضر در مرحله تحقیقات مقدماتی بوده و کیفرخواستی برای او صادر نشده است بنابراین ادعای صدور حکم محاربه برای متهم صحت ندارد.

سونیا شریفی در جریان اغتشاشات اخیر در شهرستان آبدانان استان ایلام بازداشت شده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3qmq92