جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/29 05:00
تعطیلی | تعطیلی مدارس | تعطیلی مدارس سه شنبه
کد خبر: 11830

تعطیلی مدارس استان اصفهان و 11 شهرستان این استان | آلودگی هوا مدارس اصفهان را تعطیل کرد

مدارس استان اصفهان و 11 شهرستان دیگر به دلیل آلودگی هوا امروز غیر حضوری برگزار می شود.

تعطیلی مدارس در استان اصفهان و 11 شهرستان دیگر آن به دلیل آلودگی هوا، هواشناسی استان اصفهان با توجه به استمرار شرایط سکون هوا و افزایش آلاینده ها شرایط جوی را ناسالم اعلام کرد و برای تعطیلی مدارس این استان جلسه تشکیل داد.امروز سه شنبه 29 آذر ماه در اصفهان و 11 شهرستان تعطیلی مدارس اعلام شده است و مدارس غیر حضوری برگزار می شود.

وی اظهار داشت: در این کمیته مقرر شد روز (سه شنبه ۲۹ آذر) همه مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش، پیش دبستانی، مهدهای کودک و مدارس استثنایی در مناطق شش گانه شهرستان اصفهان، فلاورجان، خمینی شهر، برخوار، مبارکه، شاهین شهر، نجف آباد، زرین شهر و فولادشهر همچنین بخش مرکزی کاشان، آران بیدگل و شهر سجزی به صورت غیرحضوری برگزار شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: همچنین مقرر شد طرح محدودیت تردد خودروها به صورت زوج و فرد در محدوده ترافیکی مصوب اصفهان از ساعت ۸ الی ۱۳ و ۱۶ الی ۲۱ (سه شنبه ۲۹ آذر تا پایان روز پنجشنبه) اعمال شود. وی افزود: تردد خودروهای دودزا، فاقد معاینه فنی و فرسوده توسط پلیس راهور جلوگیری و اعمال قانون می شود.

شیشه فروش افزود: باتوجه به اینکه در روزهای گذشته بازدیدهای فنی توسط اداره کل محیط زیست از واحدهای آلاینده به عمل آمد مقرر شد با واحدهای انتشار دهنده آلاینده برخورد بعمل آید.

تعطیلی مدارس

وی خاطرنشان کرد: از ۱۵ آذر تاکنون ۴۱۰ واحد آلاینده اخطاریه دریافت کردند: ۶۶ مورد توسط اداره‌کل محیط زیست به دادگاه معرفی شدند و ۱۵ واحد آلاینده نیز حکم پلمب دریافت کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه ۸۰۰ دستگاه اتوبوسی که در شهر اصفهان فعال هستند باید استاندار های سوخت را رعایت کنند تأکید کرد: سوخت پاک بنزین و گازوییل در جایگاه ها توزیع شود.

وی ادامه داد: کارگروه اضطرار بصورت ۲۴ ساعته در استانداری اصفهان فعال است و موارد را رصد و پیگیری می‌کند و برای روزهای آینده متناسب با شرایط جوی تصمیم گیری خواهد شد.

مدارس اصفهان در ماه جاری در دو نوبت به دلیل افزایش غلظت آالاینده‌های جوی تعطیل شد.

اصفهان کمترین تعداد روزهای هوای پاک و همچنین میزان بارش سالانه را در مقایسه با سایر کلانشهرهای کشور دارد و شرایط جغرافیایی و اقلیمی آن بسیار بدتر از جاهای دیگر است، همه این شرایط دست بدست هم داده تا این خطه در بین کلانشهرهای کشور در جایگاه نخست آلودگی هوا قرار گیرد.

کلانشهر اصفهان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و روزانه بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو در آن تردد می‌کنند و صنایع کوچک و بزرگ بسیاری آن را احاطه کرده‌اند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4brwd2