چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/29 12:43
پرسپولیس
کد خبر: 11848

ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر استقلال مشخص شد

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ترکیب تیمش برای دیدار برابر استقلال را اعلام کرد.

اولین بازی پرسپولیس بعد از تعطیلات طولانی مدت جام جهانی، مقابل استقلال خواهد بود که شاید حساسترین و مهمترین بازی فصل سرخپوشان نیز باشد. پرسپولیس در این بازی، شیخ دیاباته را به دلیل مصدومیت و یورگن لوکادیا را به دلیل خروج از کشور در اختیار ندارد اما بدون محروم رودرروی حریف آبی‌پوش خواهد ایستاد. این در حالی است که یحیی تا آخرین بازی دوستانه، زوج این دو مهاجم خارجی را در ترکیب خود قرار داده بود.

پرسپولیس

در غیاب شیخ دیاباته و یورگن لوکادیا، ترکیب پرسپولیس دو نقطه ابهام دارد که البته یحیی در دو جلسه تمرینی پیش از دربی تا حدی به این چالش خود پاسخ داد.

* خط دروازه؛ بیرانوند و ماسک سون هیونگ مین

دروازه‌بان شماره یک تیم ملی در دو جلسه تمرینی اخیر پرسپولیس از ماسک محافظ استفاده کرد و تصمیم دارد به این شکل رودرروی مهاجمان  استقلال قرار بگیرد. بیرانوند که امروز از رکورد ناصر حجازی در دربی می‌گذرد، امیدوار است یک بار دیگر نمایش موردنظر هواداران پرسپولیس را ارائه و به هشتمین کلین‌شیت فصل دست یابد.

* خط دفاعی؛ دو ملی‌پوش و دو ستاره

همانطور که انتظار می‌رفت، یحیی از زوج گئورگی گولسیانی و مرتضی پورعلی گنجی در خط دفاعی بهره خواهد برد و سمت راست دفاع را به دانیال اسماعیلی‌فر می‌سپارد. در جناح چپ نیز اولویت نخست او وحید امیری است که مقابل سپاهان هم عملکرد خوبی داشت.

* خط میانی؛ سروش روی نیمکت؟

مهمترین ابهام خط هافبک پرسپولیس، سروش رفیعی است. کمال و سرلک زوج خط هافبک را تشکیل می‌دهند و در جناح چپ و راست نیز مهدی ترابی و سعید صادقی، دو بال یحیی برای موقعیت‌سازی خواهند بود. یحیی در این مدت حتی در تمرین هم کمتر از خط هافبک پنج نفره استفاده و به این ترتیب سروش احتمالا از روی نیمکت کار را آغاز می‌کند.

* خط هجومی؛ عبدی و انگیزه هتریک در دربی

مهدی عبدی انتخاب نخست یحیی برای خط حمله است و تلاش می‌کند تا سومین گل خود در شهرآورد را بزند و پس از ۲۹۵ روز در یک بازی رسمی گلزنی کند. امید عالیشاه بازیکنی است که شانس برای قرارگیری در کنار او و بستن بازوبند کاپیتانی دارد. این در حالی است که البته امکان دیگر، استفاده از یک مهاجم کاذب در ترکیب و خروج مهدی عبدی خواهد بود.

* نیمکت ذخیره؛ هفت اسلحه پنهان یحیی

احمد گوهری گلر جانشین پرسپولیس است و علی نعمتی به همراه فرشاد فرجی و وحدت حنانوف سه مدافع ذخیره به شمار می‌روند. سینا اسدبیگی پس از غیبت در تمرین، حالا به اردوی سرخپوشان بازگشته و محمد عمری به همراه حامد پاکدل و سروش رفیعی هم عناصر هجومی پرسپولیس خواهند بود.

یحیی گل‌محمدی ترکیب تیمش را برای دیدار برابر استقلال را مشخص کرد. بر همین اساس پرسپولیس امروز با ترکیب علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، گولسیانی، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی‌فر، وحید امیری، کمال کامیابی‌نیا، میلاد سرلک، مهدی ترابی، سعید صادقی و امید عالیشاه

به میدان می‌رود.

تیم فوتبال پرسپولیس در جریان هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال ایران از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه آزادی میهمان استقلال است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/45mp93