جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/30 10:23
تونل | تونل متروکه | تونل متروکه وحشتناک
کد خبر: 11877

تصاویر یک تونل متروکه‌ ترسناک در اروپا

این تونل دهه ها پیش برای تجارت معدن در جنوب غربی ولز ساخته شده بود.

در جنوب غربی ولز، تونل متروکه وحشتناکی وجود دارد که سال‌ها پیش اطراف آن به دستور مقامات محلی دیوارکشی شد. این تونل متروکه در سال ۱۸۸۲ به عنوان بخشی از راه آهن روندا و خلیج اسوان سی ساخته شد. اولین قطار در ۲ ژوئیه ۱۸۹۰ از آن عبور کرد. این تونل متروکه روستا‌های روندا و اسوان سی را بهم پیوند می‌داد و تونل متروکه در آن زمان به عنوان یکی از مسیر‌های مهم برای تجارت معدن به شمار می‌رفت.

تونل متروکه وحشتناک

تونل متروکه وحشتناک

اما ساخت یک مسیر کوتاه‌تر موجب شد تا آخرین قطار در سال ۱۹۶۰ از این تونل عبور کند. تونل راه آهن گلی هاوس در سایمر آنقدر به دست فراموشی سپرده شد که حتی در شورای محلی نیز هیچ سابقه‌ای تاریخی از این تونل ثبت نشده بود. سرانجام پس از درخواست فیلمبرداری از آنجا، مقامات تصمیم گرفتند تا از آنجا بازدید کنند. در بازرسی‌های انجام شده این مکان، ناایمن تشخیص داده شد و به همین علت دسترسی عموم به آن ممنوع شد.

تونل متروکه وحشتناک

تونل متروکه وحشتناک

با توجه به ماهیت منحنی این تونل، افراد در صورت ورود به آن امکان مشاهده انتهای آن را ندارند. اما با قرارگرفتن در وسط منحنی امکان مشاهده نور خورشید در دو طرف تونل وجود دارد. درست است که اکنون این تونل به مکانی متروکه تبدیل شده، اما زمانی یک راه ارتباطی مهم برای صنعت معدن ولز محسوب می‌شد.

تونل متروکه وحشتناک

تونل متروکه وحشتناک

در ماه گذشته به درخواست یکی از مقامات محلی، تعدادی از گزینه‌ها برای آینده این تونل مورد بررسی قرار گرفت، اما کابینه خدمات محیط زیست و بازسازی جاده‌ها و معابر، با در نظر گرفتن جوانب ایمنی، به ادامه بسته شدن آن رای دادند. اگرچه این تونل به عنوان یک میراث برای منطقه نیث پورت تالبوت به شمار می‌رود، اما هنوز در لیست سازه‌های فهرست شده قرار نگرفته است.

منبع :مخاطب 24


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2aqoe3