سه‌شنبه 04 اردیبهشت 1403 - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/30 11:30
سهام عدالت | سود سهام عدالت | واریز سود سهام عدالت
کد خبر: 11880

سود سهام عدالت امروز 30 آذر 1401 واریز شد

سود سهام عدالت از روز گذشته به حساب خانوارها در حال واریز است.واریز نیمی از سود سهام عدالت به حساب سجام خانوار هایی که سهامدار هستند.

سود سهام عدالت که از چند روز قبل وعده داده شده بود که اگر شرکت های سرمایه پذیر بدهی خود را پرداخت کنند سود سهام عدالت نیز به حساب سهامداران واریز می شود. طبق وعده واریز مرحله اول سود سهام عدالت آغاز شده است.سود سهام عدالت از روز چهارشنبه با استفاده از سامانه سجام به حساب 44 میلیون سهامدار واریز شده است.

به حساب سهامدارانی که پرتفوی سهام عدالت آنها ۵۳۲ هزار تومان است، ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی دارند، یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان واریز خواهد شد.

 سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در حاشیه هیات دولت گفت: به طور خاص اولین بار در چند دهه اخیر است که جز دو بانک ملی و سپه که تا سطح استاندارد جهانی کفایت سرمایه فاصله دارند، تمام بانک ها کفایت سرمایه شان تا 8 درصد بر پایه صورت های مالی 1400 افزایش یافته است چرا که با این کار بانک ها هم در توان تسهیلات دهی به مردم و هم در مراودات بین المللی می توانند از این افزایش سرمایه استفاده کنند، یعنی دولت به جای اینکه این رقم را صرف کسری بودجه خودش کند، صرف افزایش توان تسهیلات دهی شبکه های بانکی کرد.

سهام عدالت

وی افزود: دولت امروز مصوب کرد رقم 35 هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه بانک های دولتی به زودی از محل سهامی که دولت از شرکت های دولتی در اختیار داشت پرداخت شود. به طور خاص اولین بار در چند دهه اخیر است که جز دو بانک ملی و سپه که تا سطح استاندارد جهانی کفایت سرمایه فاصله دارند، تمام بانک ها کفایت سرمایه شان تا 8 درصد بر پایه صورت های مالی 1400 افزایش یافته است. با این کار بانک ها هم در توان تسهیلات دهی به مردم و هم در مراودات بین المللی می توانند از این افزایش سرمایه استفاده کنند که اتفاقی خوب در هفته ها و ماه های آینده خواهد بود. یعنی دولت به جای اینکه این رقم را صرف کسری بودجه خودش کند، صرف افزایش توان تسهیلات دهی شبکه های بانکی کرد

خاندوزی گفت:‌ از روز گذشته پرداخت نیمی از سود سهام عدالت خانوارها آغاز شده و به ازای هر خانوار 532 هزار تومان و برخی خانوارها به ازای هر نفر 600 هزار تومان از سوی بانک های رفاه، سپه، دی، رسالت، سامان پرداخت شده اس و تا روز شنبه این پرداخت ها ادامه پیدا می‌کند. نیمی دیگر از سود سهام عدالت تا پایان سال یا ابتدای سال 1402 پرداخت خواهد شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3e6ny4