پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/05 06:45
بوی بد دهان | راه حلی برای بوی بد دهان | بوی بد دهان یا هالیتوزیس
کد خبر: 12036

بوی بد دهان را با این ترفند از بین ببرید

دانشمندان خوردن برخی غذاها که حاوی یک باکتری خاص را راه حلی برای از بین‌ بردن بوی بد دهان

داشمندان کشف کردند که غذاهای تخمیر شده ای که باکتری های پروبیوتیک را دارا می باشد ممکن است برای از بین بردن بوی بد دهان مناسب باشند.غذاهایی مانند ماست،نان خمیرترش و سوپ میسو که حاوی باکتری های پروبیوتیک هستند بر روی بوی بد دهان تاثیر دارد و می تواند راه حلی برای افرادی باشد که از بوی بد دهان رنج می برند باشد.نام علمی بوی بد دهان هالیتوزیس است. در این مطلب ستاره پارسی با راه حل بوی بد دهان همراه باشید.

دانشمندان مطالعه ای را روی شرکت‌کنندگانی که پروبیوتیک‌هایی مانند لاکتوباسیلوس سالیواریوس، لاکتوباسیلوس رویتری، استرپتوکوکوس سالیواریوس و ویسلا سیباریا را در قالب مکمل‌ها مصرف می‌کردند، انجام دادند. تجزیه و تحلیل داده های تلفیقی نشان داد که این باکتری به کاهش سطح ترکیبات گوگرد فرار موجود در دهان کمک می کند.

بوی بد دهان

به گفته دانشمندان، ترکیبات گوگرد فرار عامل اصلی بوی بد دهان هستند و توسط باکتری‌های دهان در نتیجه مخلوط شدن باکتری‌ها و بقایای مواد غذایی و همچنین بهداشت ضعیف دندان و لثه تولید می‌شوند. برای مقابله با این مشکل، بسیاری از مردم به دهانشویه، جویدن آدامس، جرم گیری دندان و تراشیدن زبان روی می آورند.

با این حال، نویسندگان این مطالعه گفته اند: خوردن غذاهای غنی از پروبیوتیک ممکن است بوی بد دهان را در کوتاه مدت تسکین دهد. این مطالعه توسط دانشمندان مرکز ملی تحقیقات بالینی بیماری‌های دهان در دانشگاه سیچوان چین انجام شد.

این مطالعه که در ژورنال BMJ Open منتشر شد، نشان داد شدت بوی بد دهان یا امتیاز OLP که بوی نفس را در فواصل مختلف از دهان اندازه‌گیری می‌کند، در افرادی که پروبیوتیک دریافت کرده‌اند در مقایسه با افراد دیگر به‌طور قابل‌توجهی کاهش یافته بود.

بوی بد دهان

دکتر لانجیانگ لی، نویسنده این مطالعه گفت: پروبیوتیک ها ممکن است از تجزیه آمینو اسیدها و پروتئین ها توسط باکتری های بی هوازی در دهان جلوگیری کنند. این بررسی سیستماتیک و متاآنالیز نشان می‌دهد که پروبیوتیک‌ها ممکن است بوی بد دهان را با کاهش غلظت ترکیبات سولفوریک فرار در کوتاه‌مدت کاهش دهند، اما تاثیر قابل‌ توجهی بر علل اصلی بوی بد دهان، مانند پلاک و پوشش زبان وجود ندارد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2lev64