چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/08 06:51
اینترنت | اینترنت استارلینک | اینترنت استارلینک در ایران
کد خبر: 12128

فعالیت اینترنت استارلینک در ایران | اینترنت ماهواره ای در ایران راه می افتد؟

وزیرارتباطات کشور بیان کرد هر اینترنت ماهواره ای که بخواهد در ایران فعال شودباید قوانیین آن کشور را رعایت کند.

بعد از اختشاشات اخیر که باعث شد در اتصالات اینترنت ایران اختلال ایجاد شود. عده ای به فکر اینترنت استارلینک افتادند.اینترنت استارلینک متعلق به ایلان ماسک پولدارترین شخص در حال حاضر در جهان می باشد.اینترنت استارلینک از طریق ماهواره قادر به اتصال در سراسر جهان می باشد.اینترنت استارلینک دارای تجهیزاتی است که برای اتصال به اینترنت باید آن را خریداری کرد. اما شرایط اتصال به اینترنت استارلینک در ایران را در ستاره پارسی بخوانید.

اینترنت استارلینک

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هر اپراتور اینترنت ماهواره ای که بخواهد در قلمروی یک کشور سرویس ارائه کند باید قواعد سرزمینی آن کشور را رعایت کند.

 عیسی زارع پور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت درباره امکان فعالیت اپراتور استارلینک در ایران اظهار کرد: ما از فعال شدن اپراتورهایی که  اینترنت‌ ماهواره‌ای ارائه می‌دهند استقبال می‌کنیم. همین الان هم دو سه اپراتور هستند که اینترنت ماهواره‌ای در نقاط دورافتاده روستایی ارائه می‌کنند، اما طبق قواعد بین‌المللی هر اپراتور اینترنت ماهواره ای که بخواهد در قلمروی یک کشور سرویس  ارائه کند باید قواعد سرزمینی آن کشور را رعایت کند.

اینترنت استارلینک

وی ادامه داد: ما این قواعد را به همه این اپراتورها از جمله استارلینک ابلاغ کرده‌ایم و اگر این قواعد را بپذیرند، ما از فعالیت آنها استقبال می کنیم . ما ۳ هزار روستا داریم که هنوز به اینترنت متصل نیستند که با این اقدام می‌توان آن‌ها را به اینترنت متصل کرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/39z9o2