جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/08 12:25
توپ | پرتاب توپ | پرتاب توب در سیارات مختلف
کد خبر: 12140

مقایسه پرتاب توپ در سیارات مختلف جهان + فیلم

اخیرا یک ستاره شناس ویدئویی علمی منتشر کرده که در آن نشان می دهد که اگر فردی توپی را در سیارات مختلف جهان پرتاپ کند این توپ تا کجا پیش می رود.

ستاره شناسی با انتشار ویدئویی جالب علمی مطلبی را بیان کرده که به نوع خود جالب است او در این ویدئو نشان می دهد که پرتاب توپ بیسبال در سیارات مختلف جهان چگونه پیش می رود.تصور کنید یک توپ را پرتاپ می کنید انجام این کار بسیار آسان است و شما این کار را بارها انجام داده اید حال تصور کنید توپی را در سیاره ماه پرتاب می کنید در سیاره ماه این عملکرد چگونه است؟

یک ستاره شناس به نام "جیمز اودوناگو"(James O'Donoghue) اخیرا ویدیویی منتشر کرده است و در آن نشان داده است که یک فرد در سیارات مختلف اگر توپی را به سمت پرتاب کند آن توپ تا کجا و چه ارتفاعی پیش خواهد رفت. در این انیمیشن نشان داده شده است که در پلوتون می‌توانید یک توپ بیسبال را از فراز هرم بزرگ جیزه عبور دهید. در ماه نیز می‌توانید آن توپ را خیلی راحت از فراز برج کج ۱۸۶ فوتی پیزا عبور دهید.

"جیمز اودوناگو" که در آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن کار می‌کند در گفتگو با بیزینس اینسایدر گفت: ما در حال حاضر فقط می‌توانیم فضای بیرونی را از طریق تصاویر و ویدئو تجربه کنیم، بنابراین تولید این سبک از ویدئوها برای بیشتر تجربه کردن این نوع فضاها طراحی شده است. ما این توپ را تقریباً با حداکثر سرعتی که یک فرد معمولی می‌تواند بدون تمرین پرتاب کند، پرتاب می‌کنیم.

از آنجا، گرانش تعیین می‌کند که توپ تا کجا پیش می‌رود. گرانش یک سیاره از جرم آن ناشی می‌شود. اجرام پرجرم‌تر گرانش قوی‌تری دارند اما چگالی نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.

اودوناگو گفت: برای مثال، جرم زحل ۹۵ برابر بیشتر از زمین است، اما کم‌تراکم‌ترین سیاره در منظومه شمسی است. بنابراین وقتی در لبه‌های زحل هستید، نیروی گرانشی که شما را به داخل می‌کشد در واقع ضعیف‌تر از زمین است. به همین دلیل پرتاب توپ روی زحل چیز خاصی نیست. این پرتاب واقعا قابل توجه در پلوتون، اتفاق می‌افتد.

پلوتون با قطر تنها دو سوم  قطر ماه، گرانشش آنقدر ضعیف است که توپ بیسبال شما می‌تواند تا ارتفاع هرم بزرگ جیزه با ارتفاع ۴۵۵ فوت پرواز کند. در نهایت، پرتاب توپ روی پلوتون ۱۶ برابر دورتر از پرتاب آن در زمین خواهد رفت.

اودوناگو گفت: این ویدئو نشان می‌دهد که هر پرتاب توپ چقدر طول می‌کشد. گفتنی است در پلوتون، فقط خمیازه کشیدن ۴۷ ثانیه طول می‌کشد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4p75l4