پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/14 21:25
گوشی | شارژ گوشی | باطری گوشی
کد خبر: 12380

شارژ کردن گوشی در طول شب برای باطری مضر است، چرا ؟

گوشی شما داغ می شود این یعنی در حال آسیب دیدن است هنگامی که متوجه داغ شدن گوشی خود شدید جای نگرانی دارد در ادامه بخوانید.

اکثر افراد این عادت را دارند که گوشی خود را در هنگام شب تا صبح در شارژ قرار می دهند درصورتی که این کار بسیار برای باطری گوشی مضر است.داغ کردن گوشی به هنگام شارژ کردن یکی از مواردی است که با مشاهده آن باید نگران شد.با ستاره پارسی با این مطلب درباره گوشی همراه ما باشید.

شارژ گوشی

اکثر تلفن‌ها زمانی که برای اولین بار آن‌ها را وصل می‌کنید یا روی شارژر بی‌سیم قرار می‌دهید، سریع شارژ می‌شوند. این به این دلیل است که اگر فقط به مقداری شارژ اضافه و باعجله نیاز دارید، لازم نیست مدت زیادی صبر کنید. بااین‌حال، پس از مدتی، شارژ کاهش می‌یابد و زمانی که به 100٪ برسد، به‌طور کامل متوقف می‌شود.

گوشی‌های هوشمند در طول سال‌ها پیشرفت زیادی کرده‌اند، اما هنوز هم اساساً حدود یک روز با شارژ کردن کار می‌کنند. این بدان معناست که اکثر ما تمام ش ب‌هنگام خواب باتری را شارژ می‌کنیم. آیا این کار برای باتری خوب است؟

برخلاف آنچه ممکن است فکر کنید، فناوری باتری درواقع تا حدودی بهبودیافته است. مشکل این است که تلفن‌ها اکنون می‌توانند کارهای بیشتری انجام دهند، به این معنی که به قدرت بیشتری نیاز دارند.

تغییرات اطلاعات

چیزی که این وضعیت را پیچیده می‌کند این است که اطلاعات متناقض زیادی در آنجا وجود دارد. شاید شنیده باشید که شارژ کردن گوشی در طول شب بد است و شاید هم شنیده باشید که کاملاً خوب است.

بخشی از این سردرگمی به دلیل پیشرفت در فناوری باتری است. چیزهایی که در یک‌زمان درست بودند دیگر درست نیستند. این‌یک بخش طبیعی از یادگیری بیشتر در مورد نحوه کار کردن چیزها است. پس در حال حاضر حکم چیست؟

نحوه کار شارژ

شارژ کردن گوشی در طول شب برای باطری مضر است، چرا ؟

این داستان شبیه به موضوعات دیگری است که در مورد نحوه استفاده "درست" از ابزارها می‌چرخد. در بیشتر موارد، دستگاه به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که هر چیزی که نگران آن هستید را کنترل کند. به‌عنوان‌مثال، شما مجبور نیستید برنامه‌ها را در اندروید ببندید، این برنامه برای انجام چندوظیفه‌ای برای شما طراحی‌شده است.

گوشی‌های هوشمند با محافظ‌هایی طراحی‌شده‌اند تا باتری و سایر اجزای داخل آن را ایمن نگه‌دارند. یکی از مواردی که می‌تواند به تلفن‌ها آسیب برساند داغ شدن بیش‌ازحد است، جایی که نگرانی زیادی برای شارژ کردن یک‌شبه ایجاد می‌شود.

اکثر تلفن‌ها زمانی که برای اولین بار آن‌ها را وصل می‌کنید یا روی شارژر بی‌سیم قرار می‌دهید، سریع شارژ می‌شوند. این به این دلیل است که اگر فقط به مقداری شارژ اضافه و باعجله نیاز دارید، لازم نیست مدت زیادی صبر کنید. بااین‌حال، پس از مدتی، شارژ کاهش می‌یابد و زمانی که به 100٪ برسد، به‌طور کامل متوقف می‌شود.

البته ازآنجایی‌که شارژ آن در 100% متوقف می‌شود، باتری به‌آرامی تخلیه می‌شود. هنگامی‌که دوباره به 99٪ کاهش می‌یابد، مقدار بسیار کمی از انرژی را می‌خورد تا به 100٪ برگردد. این چرخه تا زمانی که آن را از برق بردارید تکرار می‌شود. تلفن هرگز بیش‌ازحد شارژ نمی‌شود، اما تقریباً دائماً در حال شارژ است.

 حفاظت پیشرفته

شاید شنیده باشید که شارژ باتری بین 20 تا 80 درصد بهترین کار است. اپل و برخی از تولیدکنندگان اندروید ویژگی‌های اضافی را برای حفظ گوشی شما در آن محدوده تا حد امکان معرفی کرده‌اند.

با شروع iOS 13 2019، آیفون‌ها دارای ویژگی « Optimized Battery» هستند. در صورت فعال بودن این گزینه، گوشی در بیشتر ساعات شب حدود 80 درصد باقی می‌ماند. یک الگوریتم یاد می‌گیرد که شما معمولاً از خواب بیدار خواهید شد و قبل از آن دستگاه را تا آخر شارژ می‌کند. شما همچنان روز را با 100% شروع می‌کنید، اما در کل شب بین 100 تا 99% شارژ می‌شود.

برخی از دستگاه‌های اندروید اساساً همین ویژگی رادارند. OnePlus آن را "شارژ بهینه" می‌نامد. گوشی‌های Google Pixel دارای «شارژ تطبیقی» هستند. دستگاه‌های گلکسی سامسونگ قدمی فراتر گذاشته‌اند و به شما امکان می‌دهند باتری را همیشه روی 85 درصد قرار دهید.

اگر گوشی خود را یک‌شبه شارژ می‌کنید، اگر این ویژگی‌ها رادارید، ایده خوبی است که آن‌ها را فعال کنید. این باعث می‌شود تا شارژ در طول شب کمی مشکل‌تر شود.

چگونه «بد» را تعریف کنیم؟

باوجوداین محافظ‌ها، آسیب رساندن به باتری گوشی برای شما بسیار دشوار است. بااین‌حال، باتری‌ها به‌مرورزمان تحلیل می‌روند و هیچ‌کس نمی‌تواند در مورد آن کاری انجام دهد. فقط مهم این است که چقدر به این روند کمک می‌کنید.

چرخه شارژ چیزی است که بر طول عمر باتری شما تأثیر می‌گذارد. هر چه چرخه‌های شارژ بیشتری را طی کند، باتری بیشتر تحلیل می‌رود. به همین دلیل است که بهتر است گوشی خود را تا حد امکان بین 20 تا 80 درصد شارژ نگه‌دارید.

اینجاست که شارژ یک‌شبه می‌تواند روند تخریب باتری را تسریع کند. شارژ شدن بین 99 تا 100 درصد برای چندین ساعت شبیه روشن و خاموش کردن چراغ است. این باعث نمی‌شود لامپ منفجر شود، اما برای لامپ نیز خوب نیست.

این سؤالی است که ما باید در مورد شارژ یک‌شبه باتری‌ها بپرسیم. دقیقاً چه چیزی برای باتری "بد" است؟ آیا گوشی شما بیش‌ازحد گرم می‌شود و آتش می‌گیرد؟ خیر، برای جلوگیری از آن محافظت‌هایی وجود دارد به شرطی که از تجهیزات صحیح استفاده کنید. آیا عمر باتری را از بین می‌برد؟ بله اما ممکن است برای شما قابل‌توجه نباشد.

 یک‌شبه و بدون آسیب شارژ کنید

شارژ گوشی

کدرهایی وجود دارد که می‌توانید برای شارژ کردن تلفن خود در طول شب انجام دهید و برخی از معایب آن را کاهش دهید. اول‌ازهمه، مطمئن شوید که دستگاه فضایی برای تنفس دارد. گرمای بیش‌ازحد یک نگرانی بزرگ است، بنابراین به آن فضا بدهید و آن را با هیچ‌چیزی پوشان ندهید.

کار بزرگ دیگری که می‌توانید انجام دهید انتخاب تجهیزات شارژ صحیح است. استفاده از شارژرهای ارائه‌شده به همراه دستگاه و آن‌هایی که به‌طور خاص برای آن طراحی‌شده‌اند بسیار مهم است. فراتر از آن، ممکن است از «شارژ سریع» در هنگام خواب اجتناب کنید. رسیدن به 100٪ کند تر به معنای صرف زمان کمتر در آن چرخه 99-تا 100٪ است.

به‌غیراز این، شما باید بپذیرید که باتری‌ها نمی‌توانند برای همیشه دوام بیاورند. استفاده از تلفن باعث کاهش باتری می‌شود. دور زدن آن وجود ندارد. نکاتی وجود دارد که می‌توانید برای کاهش سرعت این تخریب استفاده کنید، اما اکثر ما زمان مناسب دیگری برای شارژ کردن دستگاه‌های خود نداریم. شارژ کردن تمام دستگاه‌های ما در طول شب بخشی از زندگی در حال حاضر است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3ele64