پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/21 05:30
طرز تهیه | طرزتهیه سالاد| طرز تهیه سالاد اندونزی
کد خبر: 12602

طرز تهیه سالاد اندونزی | سالاد اندونزی یک سالاد شیک و مجلسی خوشمزه

سالاد اندونزی یکی از سالادهای خوشمزه اندونزی است که شباهت زیادی به سالاد کلم ایرانی دارد.

طرز تهیه سالاد اندونزی : سالاد اندونزی یکی از انواع سالاد است که بسیار خوشمزه و طرفدار دارد.طرز تهیه این سالاد بسیار ساده است این سالاد شباهت زیادی به سالاد کلم سفید دارد.در ادامه طرز تهیه این سالاد را قرار داده ایم با طرز تهیه سالاد اندونزی همراه ما باشید.

مواد لازم سالاد اندونزی برای ۴ نفر

سالاداندونزی

کلم برگ قرمز ۱ پیمانه

کلم برگ سفید ۲ پیمانه

کالباس نصف پیمانه

ذرت نصف پیمانه

نخود فرنگی نصف پیمانه

سس مایونز نصف پیمانه

خیارشور ۴ عدد

هویج ۲ عدد

کشمش پلویی به اندازه دلخواه

نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

طرز تهیه ی سالاد اندونزی

سالاداندونزی

مرحله اول

ابتدا کلم برگ سفید و قرمز را به صورت رشته هایی نازک و به صورت یکدست خرد می کنیم سپس داخل یک کاسه بزرگ و جادار می ریزیم. البته برای سرعت بخشیدن به خرد کردن کلم برگ می توانید از رنده درشت نیز استفاده کنید.

مرحله دوم

خرد کردن کلم ها به صورت رشته ای باعث می شود در پایان سالاد زیباتری داشته باشیم. برای ذرت و نخود فرنگی می توانید به صورت آماده از کنسرو نخود فرنگی و کنسرو ذرت استفاده کنید. اگر تمایل دارید خود نخود فرنگی و ذرت را بپزید می توانید هر کدام را به صورت جداگانه با مقداری آب و نمک بگذارید تا پخته شوند.

مرحله سوم

ذرت و نخود فرنگی خیلی سریع می پزند پس بیش از حد نگذارید روی حرارت بمانند تا له شوند. در این مرحله به سراغ آماده کردن هویج می رویم. هویج را به سلیقه خود می توانید به صورت پخته یا خام استفاده کنید. اگر می خواهید هویج را بپزید بهتر است آنرا بخارپز کنید.

مرحله چهارم

هویج را هم به صورت رشته خرد کنید و کنار بگذارید. در مرحله چهارم خیارشورها را به صورت ریز خرد می کنیم و پس از اینکه آب اضافی شان را گرفتیم کنار می گذاریم. در ادامه کالباس را هم به صورت رشته نازک خرد می کنیم و به همراه خیارشور ، هویج ، نخود فرنگی و ذرت به کاسه حاوی کلم برگ اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

سالاداندونزی

در این مرحله باید سس سالاد را آماده کنیم. برای این منظور سس مایونز را داخل یک کاسه کوچک می ریزیم سپس مقداری نمک و فلفل سیاه به آن اضافه می کنیم و مواد سس را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در صورت تمایل می توانید کمی آبلیمو هم به سس اضافه کنید.

مرحله ششم

پس از اینکه سس اماده شد آنرا به مواد سالاد اضافه می کنیم و به آرامی مواد را مخلوط می کنیم به طوری که مواد له نشوند. در پایان سالاد را با کشمش، زیتون سیاه یا گوجه گیلاسی به سلیقه خود تزیین می کنیم و در یخچال قرار می دهیم تا سالاد جا بیفتد. پس از دو ساعت سالاد را سرو می کنیم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/27yyd2