جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/22 18:02
خودکشی یا مهاجرت
کد خبر: 12663

ببینید | اگر قصد خودکشی یا مهاجرت دارید صبر کنید | ایران تغییر اساسی می کند

دکتر حسن محدثی، جامعه‌شناس: اگر قصد مهاجرت یا خودکشی دارید، یکی دو سال صبر کنید؛ ایران شاهد تحولات اجتماعی بزرگی خواهد بود!

خودکشی و مهاجرت را می توان دردناک ترین تجربه برای اطرافیان دانست. توصیف رنجی که فرد از خودکشی یا مهاجرت می برد خارج از انسان است. خودکشی یا مهاجرت زمانی اتفاق می افتد که فرد دیگر توان کنترل کردن امور اطراف خود را  ندارد و سعی به خود آزاری یا تغییر محیط خود می کند. چنین تجربه جانکاهی اطرافیان را به این سوال می  دارد که چرا فرد درگیر خودکشی یا مهاجرت می شود.

دکتر حسن محدثی، جامعه‌شناس: اگر قصد مهاجرت یا خودکشی دارید، یکی دو سال صبر کنید؛ ایران شاهد تحولات اجتماعی بزرگی خواهد بود!


مهاجرت و خودکشی اگرچه آمارها نشان می دهند که خودکشی در مهاجران بالاتر از نرخ خودکشی در کشور میزبان نیست ولی این نرخ از میزان خودکشی افراد مهاجر نسبت به زادگاه خود به مراتب بیشتر است که این نشانگر آن است که مهاجرت به عنوان یک عامل زمینه ساز و یا تشدید کننده می تواند خطر خودکشی را افزایش دهد. اخباری که سالهای اخیر از خودکشی جوانان به گوش می رسد و نیزبه تازگی مرگ جانخراش مشاور املاک جوان می تواند هشداری برای جامعه ایرانی کانادایی باشد که این خطر را جدی بگیرند با نگاهی به عوامل زمینه ساز خودکشی به روشنی می توان دریافت که اکثر عوامل یاد شده به گونه ای به واسطه مهاجرت تشدید می شوند. چنانچه فرد مهاجر جایگاه اجتماعی، اقتصادی، شغلی و خانوادگی خود را از دست داده، مهارتها و تحصیلاتی که داشته در سرزمین جدید به دردش نمی خورد لذا به تدریج به حاشیه رانده، منزوی می شود حال اگر به عوامل یاد شده زمینه های ژنتیک و خانوادگی و یا کمبود مهارتهای مقابله سازنده با بحران را هم اضافه کنیم می تواند فرد را به مرحله تصمیم به خودکشی سوق دهد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2o6ov2