سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/25 05:30
طرز تهیه | طرزتهیه پیراشکی | طرز تهیه پیراشکی لقمه ای
کد خبر: 12733

طرز تهیه پیراشکی | پیراشکی لقمه ای شیرینی خوشمزه محبوب ایرانی ها

پیراشکی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه است که در میان مردم ایران بسیار پرطرفدار می باشد.

طرز تهیه پیراشکی لقمه ای : پیراشکی یکی از انواع شیرینی ها است که در بین مردم کشور ما بسیار محبوب می باشد.این شرینی را می توانید به عنوان میان وعده با چایی بخورید.طرز تهیه این شرینی بسار ساده و راحت است.ما در ادامه آموزش طرز تهیه پیراشکی را برای شما آماده کرده ایم با طرز تهیه پیراشکی لقمه ای همراه ما باشید.

طرز تهیه پیراشکی لقمه ای

مواد لازم پیراشکی لقمه ای

تخم مرغ ۱ عدد

شکر ۴ قاشق غذاخوری

ماست سفت ½ لیوان

آرد سفید ۱ لیوان

بیکینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری

وانیل ¼ قاشق چایخوری

طرز تهیه پیراشکی لقمه ای

مرحله اول

برای تهیه پیراشکی لقمه ای خوشمزه در ابتدای کار تخم مرغ را درون یک کاسه نسبتا گود شکسته و شکر را به آن می افزاییم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ الی ۶ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا حجیم و روشن شود.

مرحله دوم

در ادامه ماست را به همراه وانیل به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند. حالا مواد خشک که شامل آرد و بیکینگ پودر می باشد را ۳ مرتبه از الک رد کرده و به آرامی به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه با کمک لیسک به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت خمیر پیراشکی یکدست شود. توجه داشته باشید خمیر پیراشکی به دست آمده، نیازی به ورز دادن ندارد و بافت آن رقیق و یا سفت نمی باشد.

مرحله چهارم

در صورتی که خمیر بدست آمده سفت بود، مقداری ماست به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم. حالا یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و به اندازه ای که پیراشکی ها درون آن غوطه ور بمانند به قابلمه روغن مایع می افزاییم.

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه می دهیم روغن درون قابلمه به خوبی گرم شود، سپس برای سهولت کار خمیر پیراشکی را درون قیف یک بار مصرف ریخته و آنرا به اندازه یک بند انگشت درون قابلمه با کمک قیچی چرب شده برش می زنیم.

مرحله ششم

طرز تهیه پیراشکی لقمه ای

حالا از روغن داغ با قاشق روی پیراشکی ها ریخته تا پف کرده و طلایی شوند. توجه داشته باشید حرارت همواره ملایم باشد تا پیراشکی ها مغز پخت شوند. زمانی که پیراشکی ها طلایی و پخته شدند، آنها را از قابلمه خارج می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله پیراشکی ها را روی دستمال مخصوص روغن گیری قرار می دهیم تا روغن اضافی شان جذب دستمال شود، سپس درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در نهایت پیراشکی ها را با سس شکلات تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3glkx2