چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/02 11:30
سهام عدالت | سود سهام عدالت | ارزش سهام عدالت
کد خبر: 12950

ارزش سهام عدالت در بورس 2 بهمن ماه 1401 | سود سالانه سهام عدالت چقدر است ؟

سهام عدالت نوعی یارانه است که در زمان دولت نهم پایه گذاری شد.

سهام عدالت یکی از میراث‌های باقیمانده دولت محمود احمدی‌نژاد است. سهام عدالت نوعی یارانه است که در زمان دولت نهم و برای گسترش عدالت در توزیع منابع میان شهروندان ایرانی از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان ارائه شد.دارندگان سهام عدالت اکنون می‌توانند از طریق بازار بورس در جریان قیمت‌گذاری سهام عدالت شان قرار بگیرند. اگرچه در حال حاضر امکان فروش آن وجود ندارد و باید منتظر تصمیم دولت در این زمینه باشند اما می‌تواند به نگهداشت سهام عدالت از سود سالانه آن بهره‌مند شوند.

سهام عدالت

ارزش سهام عدالت تحت تاثیر روند صعودی بازار سرمایه در هفته‌های اخیر افزایشی شده است و ارزش واقعی این سهام با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی به بیش از ۱۱ تومان رسیده است.درحالی که سهام عدالت بر مبنای ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی تحت تاثیر روند نزولی بازار سرمایه حدود سه ماه قبل کمترین رقم خود را ثبت کرده بود، این روزها دوباره به دلیل صعود بازار به بیش از ۱۱ میلیون تومان رسیده است.

در پایان معاملات روز ۲۷ دی ماه ۱۴۰۱ بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۱ میلیون و ۹۴۲ هزار و ۹۰۰ تومان رسید که نسبت به دو روز معاملاتی گذشته ۱۴ هزار و ۳۴۸ تومان معادل ۰.۱ درصد افزایش یافت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۷ میلیون و ۱۶۵ هزار و ۷۴۰ تومان رسیده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/27ewv3