شنبه 01 اردیبهشت 1403 - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/03 16:30
کینوا
کد خبر: 12989

کینوا چیست؟ | کینوا داروی چربی سوز قوی

اگر قصد چربی سوزی و کاهش وزن را دارید، یکی از بهترین مواد غذایی که می‌توانید به رژیم روزانه خود اضافه کنید، کینوا است.

اگر قصد چربی سوزی و کاهش وزن را دارید، یکی از بهترین مواد غذایی که می‌توانید به رژیم روزانه خود اضافه کنید، کینوا است. کینوا شبه غله‌ای است که در سه رنگ سیاه، سفید و قرمز موجود است. سرشار از مواد مغذی مفید از جمله فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی بوده و مهم‌تر از همه، حاوی منگنز، آهن، فولات، منیزیم، فسفر، پتاسیم، ویتامین B۱، B۶ و مس نیز هست.

به گفته متخصصان تغذیه، اضافه کردن کینوا به رژیم غذایی به کاهش وزن کمک می‌کند؛ به همین دلیل در ادامه قصد داریم دلایلی را بررسی کنیم تا بفهمیم چطور چربی سوزی با کینوا امکان‌پذیر است.

کینوا، منبع غنی از فیبر

یکی از مهم‌ترین دلایل چربی سوزی با کینوا این است که منبعی غنی از فیبر است. هر فنجان کینوای پخته شده، پنج گرم فیبر دارد. مصرف مواد غذایی غنی از فیبر، در کاهش وزن نقش مهمی دارند. اگر بدن فرد به میزان کافی فیبر دریافت کند، برای مدت طولانی‌تری سیر می‌ماند و در وعده‌های غذایی، کمتر پرخوری می‌کند.

فیبرها همچنین سطح کلسترول و گلوکز را کاهش می‌دهند؛ در نتیجه برای کاهش وزن مهم هستند و با افزایش احساس سیری و بهبود سلامت روده باعث کاهش دریافت کالری می‌شوند. کینوا نه تنها غنی از فیبر است بلکه نسبت به بسیاری از غذاهای سبوس‌دار فیبر بیشتری دارد.

درنهایت اینکه، فیبر باعث تقویت باکتری‌های مفید روده شده و این امر می‌تواند روی کاهش وزن تاثیر مثبتی داشته باشد.

کینوا، یک غذای کم‌کالری

هرچه کالری کمتری در یک ماده غذایی وجود داشته باشد، روند چربی سوزی سریع‌تر شده و فرد زودتر لاغر می‌شود.

کینوا، شبه غله‌ای است که کالری زیادی ندارد و این یعنی، مصرف حجم بیشتری از آن، سیری طولانی‌تری را به دنبال دارد و می‌تواند در کاهش وزن موثر باشد.

کینوا، منبع غنی از پروتئین

هر فنجان کینوای پخته شده، حاوی هشت گرم پروتئین است. علاوه بر این، کینوا به دلیل داشتن ۹ اسید آمینه ضروری، پروتئین کامل است.

این موضوع، یک خبر عالی برای وگان‌ها، گیاهخواران و افرادی است که در رژیم غذایی آن‌ها گوشت جایی ندارد.

پروتئین یکی از مولفه‌های مهم در هر وعده غذایی و میان وعده است؛ زیرا برای اینکه بتواند هضم و جذب شود، به کالری بیشتری احتیاج دارد.

با خوردن پروتئین و عضله سازی، بدن کالری مصرف می‌کند و هر چقدر بدن کالری بیشتری استفاده کند، روند چربی سوزی و لاغری سریع‌تر می‌شود.

همچنین به دلیل اینکه پروتئین با سرعت کندتری هضم می‌شود، می‌تواند قند خون را پایدارتر نگه دارد. این موضوع، باعث ایجاد احساس سیری در فرد شده و به کنترل سطح گرسنگی کمک می‌کند.

کینوا، سرشار از منگنز

کینوا سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی بوده و حاوی مقادیر زیادی منگنز است.

منگنز یک ماده مغذی ضروری است که به سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند. همچنین به دلیل داشتن قدرت آنتی‌اکسیدانی بالای خود، در کاهش التهاب و خطر ابتلا به بیماری موثر است و در سلامت هورمون‌های بدن، به ‌ویژه هورمون تیروئید، نقش مهمی دارد.

اگر فردی به ‌اندازه کافی منگنز مصرف نکند، در معرض خطر ابتلا به کم‌کاری تیروئید قرار می‌گیرد که می‌تواند عدم تعادل هورمونی و افزایش وزن را به دنبال داشته باشد. مصرف کافی منگنز باعث چربی سوزی شده و جلوی ایجاد چاقی شکمی را می‌گیرد.

کینوا، پخت سریع و آسان

مزیت دیگر در مورد چربی سوزی با کینوا، پخت سریع و آسان آن است. همه می‌توانند آن را به برنامه غذایی سالم خود اضافه کنند.

هنگام پخت کینوا می‌توانید با اضافه کردن سبزی‌های خشک و ادویه‌ها، آن را طعم‌دار کنید یا برای داشتن طعم بیشتر، آن را در سبزیجات یا آب مرغ کم سدیم بپزید.

همچنین می‌توانید آن را برای صبحانه به صورت فرنی آماده کنید و شیر و میوه به آن بیفزایید.

علاوه بر این شما می‌توانید از محصولات سالم که بر پایه کینوا تولید شده‌اند در میان وعده‌های خود مصرف کنید که هم خاصیت سیرکنندگی بالایی دارند و هم کاملا مغذی بوده و می‌توانند انرژی مورد نیاز بدن شما را در طی روز تامین کنند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3q5n93