پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/04 08:32
یارانه | یارانه نقدی | یارانه معیشتی | یارانه بهمن ماه
کد خبر: 13003

بهمن ماه 40 درصد افزایش یارانه نقدی دارد؟ | زمان قطعی واریز یارانه نقدی بهمن 1401

سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه گفت: بنابر اعلام وزارت رفاه توزیع کالابرگ در دیگر استان ها تنها منوط به موفقیت در اجرای طرح آزمایشی است.

به گزارش ستاره پارسی: چندیش پیش خبرهایی مبنی بر تغییر قیمت یارانه نقدی یا جایگزینی کالابرگ بجای یارانه نقدی منتشر شد. هنوز برای تغییر یارانه نقدی تصمیم گیری نشده است. وزیر اقتصاد گفت: تا بهمن ماه خبری از تغییر یارانه نقدی وجود ندارد. یارانه نقدی بهمن ماه به حساب سرپرستان خانوار بزودی واریز خواهد شد. مشخص نیست چه زمانی مشکل یارانه نقدی حل خواهد شد.

 طیبه حسینی از توزیع طرح آزمایشی کالابرگ‌ خبر داد و گفت: هفته گذشته وزارت رفاه در استان هرمزگان به صورت آزمایشی توزیع کالابرگ را برای تمامی یارانه بگیران که شماره حساب یارانه آنها مربوط به استان هرمزگان است، آغاز کرده است.

به گفته او، یارانه بگیران از فروشگاه هایی که در این طرح شرکت کردند، می‌توانند نسبت به خرید ۱۰ قلم کالای اساسی اقدام کنند، درغیراین صورت همانند دیگر یارانه بگیران، یارانه مرحله یکصد و چهل و چهارمین  در ۲۰ بهمن به حساب آنها واریز می شود.

حسینی اضافه کرد: بنابر اعلام وزارت رفاه، استمرار توزیع کالابرگ در دیگر استان ها منوط به موفقیت طرح آزمایشی در استان هرمزگان است.

سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه با بیان اینکه دریافت کالابرگ برای یارانه بگیران اختیاری است، گفت: افراد از طریق کارت یارانه می‌توانند اقدام به خرید کالای اساسی کنند و مابقی یارانه خود را به صورت نقدی از موجودی کارت برداشت کنند. چنانچه افراد اقدام به دریافت کالای اساسی نکنند، یارانه نقدی را کماکان دریافت می کنند.

او بیان کرد: کلیه پیامک هایی که برای افراد مبنی بر قطع یارانه نقدی یا رویت دهک‌بندی ارسال می شود، کلاهبرداری و به قصد خالی کردن حساب یارانه بگیران است چرا که سازمان هدفمندی هیچ گونه پیامکی ارسال نمی کند./ منبع: باشگاه خبرنگاران

 

افزایش 40 درصدی یارانه نقدی از این ماه

در لایحه بودجه سال 1402 که توسط رئیس جمهور به مجلس ارائه شده است، به دریافتی مستمری بگیران توجه ویژه‌ای نشده و این میزان مناسب وضعیت مستمری بگیران نیست.

بر اساس این گزارش عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ کشور در گفتگو با خبرنگاران گفت: دریافتی معلولان و دیگر مستمری بگیران دو سازمان بهزیستی و کمیته امداد در لایحه بودجه سال آینده ۳۸ درصد افزایش یافته است.

علی بابایی کارنامی با اشاره به برخی ایراد‌های این لایحه افزود: از ایراد‌ها، یکی کاهش نمودار‌های پشتیبانی از گروه معلولان و دیگر مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد است. به ویژه در تبصره‌های ۱۴ و ۱۶ و دیگر تبصره‌ها، آن کمک‌هایی که باید و شاید، درخور معلولان و دیگر مستمری بگیران گرامی باشد؛ در لایحه بودجه دیده نمی‌شود.

وی گفت: با کمیسیون تلفیق و دیگر کمیسیون‌های وابسته مجلس در حال گفتگو و چانه زنی هستیم تا بتوانیم درصد کمک‌ها به مستمری بگیران در لایحه بودجه ۱۴۰۲ کشور را افزایش دهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ارقام یارانه‌های نقدی، نان و دارو در بودجه ۱۴۰۲ را قابل توجه دانست و گفت: علاوه بر ۱۰۴ هزار میلیارد تومان یارانه نان، ۳۰ هزار میلیارد تومان دیگر نیز در این لایحه در نظر گرفته شده است.

سیدمسعود میرکاظمی  درباره سازوکار و اعتباراتی که دولت در بودجه سال آینده برای تامین یارانه اقلام اساسی بخصوص نان و دارو در نظر گرفته است، اظهار داشت: در لایحه ارسالی به مجلس ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای یارانه نقدی، ۱۰۴ هزار میلیارد تومان یارانه نان و ۶۹ هزار میلیارد تومان یارانه دارو در نظر گرفته شده است.

وی توضیح داد: در قانون بودجه امسال یارانه نان ۷۰ هزار میلیارد تومان بود که در لایحه بودجه سال آینده به ۱۰۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است ضمن آنکه همچون سال های گذشته ۳۰ هزار میلیارد تومان به صورت تسهیلات برای سرمایه در گردش در نظر گرفته شده است.

 

/منبع: فردا


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/48gzk3