پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/06 07:30
خودرو | قیمت خودرو
کد خبر: 13056

تغییرات باور نکردنی در بازار خودرو | ریزش قیمت خودروها روز به روز آهسته تر می شود

با ادامه دار شدن ریزش روزانه قیمت ارز با شیب کم، کاهش قیمت خودروها نیز کندتر شده است و نسبت به جهش قبلی که ریزش های شدیدی داشتیم، این بار با افت قیمت های ضعیف تری روبه‌رو هستیم. احتمالاً با ادامه این روند، در روزهای آتی با یک ثبات مقطعی مواجه خواهیم بود.

به گزارش ستاره پارسی: هر روز که برای نوشتن گزارش بازار به قیمت خودروهای صفر نگاه می کنیم با یک پیچیدگی جدید روبه‌رو می شویم که نمونه آن را نمی توان در هیچ بازار دیگری یافت. برای مثال، امروز با این که قیمت ارز نسبت به آخر وقت دیروز افزایش داشت، باز هم بیش تر خودروها افت کردند، اما نه به صورت همسان و با یک الگوی خاص. در این رابطه حتا اگر میزان تقاضا برای خودروها و محبوبیت آن ها در میان مردم را نیز در نظر بگیریم نمی توانیم افت و یا رشد کم و زیادی که به وجود می آید را توجیه کنیم.

 

در بازار امروز، خودروها با شیب ملایم تری نسبت به دیروز کاهش قیمت دادند و با توجه به شرایطی که پیش آمده است احتمالاً در روزهای آینده با یک ثبات مقطعی روبه‌رو خواهیم بود. البته لازم است گفته شود که مدت زمان این ثبات مقطعی اصلاً مشخص نیست و نمی توان در مورد آن اظهارنظر کرد.

 

در بین خودروهای کاهشی، دیگنیتی و کی ام سی T8 بیش ترین ریزش را داشتند و حدوداً ۵۰ میلیون از قیمت‌شان کم شد. با نگاهی به ایرانی های بازار نیز متوجه افت ۲۵ میلیونی پژو ۲۰۷ پانورامای اتوماتیک می شویم که ش

 

تغییرات قیمت خودروهای صفر ایران خودرو

۵ تا ۲۵ میلیون، بازه افت قیمت امروز محصولات ایران خودرو بود که در کم ترین حالت خودروهایی مانند دنا پلاس، پارس سال و تیوفایو، سورن پلاس، تارا دنده ای و اتوماتیک حدود ۵ میلیون و در بیش ترین حالت هم پژو ۲۰۷ پانورامای اتوماتیک، ۲۵ میلیون ارزان تر شدند.

 

قیمت خودرو

 

تغییرات قیمت خودروهای صفر سایپا

در بین خودروهای تولید سایپا فقط قیمت پراید ۱۳۱ امروز ثابت ماند و مابقی رو به پایین بودند، اما در این میان، کوییک های اتوماتیک ۲ میلیون و تیبا صندوق دار ۴ میلیون افزایش قیمت داشتند و این گران شدن ها در میان همه ارزانی ها خود یک مثال دیگر از منطقی نبودن تغییر قیمت های بازار خودروی ایران است.

 

قیمت خودرو

 

 

تغییرات قیمت خودروهای صفر چینی

افت های ۵۰ میلیونی بازار امروز که پیش تر در مورد آن ها صحبت شد مربوط به دیگنیتی و کی ام سی T8 هستند که ارزان تر از دیروز شدند و بیش ترین کاهش قیمت ها را در بازار خودروی امروز به نام خود ثبت کردند. در رده های دیگر کاهش قیمت های به وجودآمده دیگنیتی پرستیژ و فیدلیتی با ۴۰ میلیون کاهش قرار می گیرند.

 

قیمت خودرو

 

/منبع: اسب بخار


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3ej9y2