چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/06 16:43
حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان | واریز معوقات بازنشستگان
کد خبر: 13070

خبر خوش از حقوق بازنشستگان | پرداخت کسورات حقوق بازنشستگان کشوری

در سه ماه پاییز، کسورات حقوق بازنشستگان کشوری و مطالبات مراکز درمانی پرداخت شده است.

افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان در حاله ای از ابهام قرار دارد. افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان در سال 1402 چند وقتی می‌شود که مطرح شده است. طرح افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان برای سال 1402 تأیید شده است. اما مبلغ این افزایش حقوق بازنشستگان هنوز مشخص نیست و معلوم نیست لایحه بودجه سال بعد چگونه خواهد بود. جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان را در ادامه مطلب بخوانید.

خبر خوش از حقوق بازنشستگان

طبق اعلام صندوق بازنشستگی کشوری و ارائه گزارشی از مرکز پاسخگویی تلفنی این صندوق در سه ماه پاییز، کسورات حقوق بازنشستگان کشوری و مطالبات مراکز درمانی پرداخت شده است. به گزارش ایرنا از صندوق بازنشستگی کشوری، در مرکز پاسخگویی تلفنی 2500 این صندوق، به دلیل پرداخت مطالبات مراکز درمانی و کسورات حقوق، میزان تماس‌های بازنشستگان با مرکز پاسخگویی کاهش یافته است. بر اساس گزارش سه ماهه مرکز پاسخگویی تلفنی ۲۵۰۰،تعداد تماس‌های پاسخ داده شده به بازنشستگان کشوری و دیگر مخاطبان در آبان ۵۷ هزار و ۷۹۳ تماس، در آذر ۵۴ هزار و ۳۶۱ تماس و در دی نیز ۳۳ هزار و ۵۸۲ تماس بوده است.

بررسی مقایسه‌ای آمار پاسخگویی تلفنی این مرکز در ماه‌های آبان، آذر و دی ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که تغییر تعداد تماس‌های تلفنی در آذر ۱۴۰۱ در مقایسه با آبان امسال 94/5 درصد و در دی نیز در مقایسه با ماه قبل از آن معادل 22/38 درصد کاهش را نشان می‌دهد،که علت عمده کاهش این آمار «پرداخت به موقع کسورات حقوق و به روز شدن این بخش از پرداختی‌ها» و همچنین «پرداخت مطالبات مربوط به طرح جبران هزینه خسارت درمان» بوده است. بر اساس این گزارش، پرسش‌های مربوط به «میزان افزایش حقوق»، از ۱۹ هزار و ۳۱۳ مورد در آبان به ۳ هزار و ۶۸۵ مورد در آذر و ۵۹۲ مورد در دی رسیده است. همچنین پرسش درباره پرداخت «کسورات حقوق» در آبان هزار و ۵۰۷ مورد بوده که به ۶۶۴ مورد در آذر و ۳۸۰ مورد در دی رسیده است.

این گزارش حاکی است که کسب اطلاع درباره زمان واریز حقوق، اطلاع از جزییات حکم، حکم ترمیم ۱۴۰۱، وام ضروری، افزایش حقوق بازنشستگان علوم پزشکی، فیش حقوقی، شیوه بهره مندی از طرح بیمه عمر و حادثه صبا، گواهی کسر از حقوق و متناسب سازی حقوق بیشترین موضوعات مورد سوال بازنشستگان در تماس با این مرکز بوده که به طور میانگین در طول سه ماه اخیر کاهش یافته است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4yerb2