چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/06 18:00
کتلت بدون گوشت
کد خبر: 13073

طرز تهیه کتلت بدون گوشت | کتلت بدون گوشت را یاد بگیر سه سوته

برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت بدون گوشت در ادامه با سایت ما همراه باشید.

کتلت بدون گوشت یکی از کوکوهای به نسبت ارزان قیمت و خوشمزه است که بسیار مورد توجه قرار دارد. کتلت بدون گوشت و پیاز را می توانید سرخ کنید و داخل نان تازه یا باگت قرار دهید و یک ساندویچ خوشمزه برای شام یا نهار تهیه کنید. طرز تهیه کتلت بدون گوشت یا گیاهی وگان خوشمزه و مخصوص بدون گوشت یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با مواد بسیار متنوعی تهیه می شود برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت بدون گوشت در ادامه با سایت ما همراه باشید.

مواد لازم کتلت بدون گوشت 

برای ۴ نفر

سیب زمینی ۳ عدد

پیاز ۱ عدد

تخم مرغ ۲ عدد

کره ۳۰۰ گرم

آرد نصف پیمانه

نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

روغن به مقدار لازم

طرز تهیه کتلت بدون گوشت

مرحله اول

برای تهیه کوکو بدون گوشت ابتدا باید سیب زمینی ها را همراه با مقداری آب و نمک در قابلمه ریخته و آبپز کنید.سعی کنید شعله ی گاز بهتر است ملایم باشد تا آب زود تمام شود.سیب زمینی های پخته شده را پوست گرفته و با گوشت کوب له کنید و یا رنده کنید.

 

مرحله دوم

در این مرحل باید تابه را روی اجاق قرار داده و کره را در تابه بریزید و صبر کنید تا کره کاملا ذوب شود.بعد از آن آرد سفید را با کمی زردچوبه باید به کره اضافه کرده و خوب تفت دهید تا به شکل خمیر در بیاید.

مرحله سوم

صبر کنید تا آرد تفت داده شده خنک شود ، سپس به سیب زمینی اضافه کرده و خوب ورز دهید.سپس پیاز را رنده کرده و آب آن را بگیرید و به سیب زمینی و آرد تفت داده شده اضافه کنید و خوب به هم بزنید.

مرحله چهارم

در یک ظرف جداگانه تخم مرغ ها را شکسته و خوب به هم بزنید تا کاملا زرده و سفیده مخلوط شوند و کف ریزی روی کاسه دیده شود.حالا باید تخم مرغ را به همراه نمک و فلفل سیاه به سایر مواد اضافه کرده و خوب به هم بزنید تا خمیری یکدست حاصل شود.

مرحله پنجم

تابه را روی اجاق قرار دهید و درون آن روغن ریخته و صبر کنید تا روغن کاملا داغ شود.از مایع کوکو به اندازه گلوله ای برداشته و صاف کرده و در تابه قرار دهید و صبر کنید تا طرف اول کوکوی شما شما پخته شود.

مرحله ششم

بعد از پختن طرف اول باید برگردانید تا طرف دیگر نیز پخته شود و بعد از پختن دو طرف کوکوهای در کاغذ آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافی آنها گرفته شود و آماده سرو کردن شود


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/36da74