چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/12 05:34
طرز تهیه | طرز تهیه چیز کیک
کد خبر: 13217

راز قنادی ها برای چیز کیک خوشمزه تر لو رفت! | طرز تهیه چیز کیک خوشمزه به روش قنادی ها

برای تهیه چیز کیک یخچالی یا ساده، مهم نیست که رسپی شکلاتی را انتخاب کنید یا انار را، بلکه مهم رازی است که چیز کیک با بیسکویت و پنیر شما را خاص میکند.

به گزارش ستاره پارسی: چیزکیک یا همان کیک پنیر، از محبوبترین دسرها در دنیاست که از مواد ساده تشکیل شده و دستور پخت بسیار آسانی دارند. چیز کیک را میتوان در دورهمی های خانوادگی یا دوستانه به همراه چای یا قهوه برای عصرانه میل نمود. در ادامه این بخش از آموزش شیرینی پزی نمناک نکاتی را ارائه می کنیم تا بدانید چطور یک چیز کیک خوشمزه تهیه کنید.

 

بیسکویت چیز کیک چیست؟

چیزکیک ها در حالت کلی از دو لایه تهیه میشوند، لایه پایینی آن بیشتر از بیسکویت های ترد و یا کیک تشکیل می شود. می توانید برای تهیه چیز کیک بنا به سلیقه تان از بیسکوییت پتی بور شکلاتی و یا وانیلی استفاده کنید. لایه بالایی چیز کیک نیز معمولا ضخیم و نرم بوده و از موادی مانند پنیر تازه، تخم مرغ، و شکر تشکیل می شوند.

 

طرز تهیه چیز کیک

 

نکات مهم تهیه چیز کیک یخچالی و چیزکیک درون فر

درست کردن چیز کیک به دو روش است یکی داخل فر و دیگری داخل یخچال می باشد، برای تهیه چیزکیک در فر و تهیه چیز کیک در یخچال بهتر است، نکات زیر را رعایت کنید.

 

از پنیر خامه‌ای مرغوب استفاده کنید

یکی از مواد لازم برای تهیه چیزکیک پنیر خامه ای است، انواع پنیر خامه ای در فروشگاه ها موجود می باشد، پنیر خامه ای را انتخاب کنید که مرغوب بوده و عطر و طعم کیکتان را فوق‌العاده کند.

 

بیسکوییت ها را خرد کنید

برای اینکه بافت چیزکیکتان عالی شود، بیسکوییت پتی پور را کامل خرد کنید. برای این کار بهتر است از غذاساز استفاده کنید.

 

پنیر خامه ای را به دمای اتاق برسانید

برای جلوگیری از سفت و گلوله شدن پنیر خامه ای، آن را قبل از شروع تهیه چیزکیک به دمای اتاق برسانید تا کیک بافتی نرم و خامه ای پیدا کند. همچنین بهتر است باقی مواد هم قبل از استفاده به دمای محیط برسند.

 

بیسکویت ها را در فر قرار دهید

قبل از له کردن بیسکویت ها، آنها را حدود 8-10 دقیقه در فر با دمای 375 درجه فارنهایت (190 درجه سانتیگراد) قرار دهید تا بیسکویت بافت نرم تری پیدا کند.

 

پنیر خامه ای را هم بزنید

برای یک دست شدن بافت چیزکیک، قبل از اضافه کردن پنیر خامه‌ای به چیز کیک آن را به خوبی هم بزنید.

 

طرز تهیه چیز کیک

 

در کنار چیز کیک در فر آب قرار دهید

برای جلوگیری از خشک شدن و ترک خوردن چیز کیک، هنگام پخت آن در فر، یک ظرف آب در فر و زیر چیز کیک قرار دهید. این کار نه تنها سبب می شود چیز کیک خشک نشود و ترک نخورد بلکه باعث می شود کناره های چیزکیک زودتر از وسط پخت نشوند.

 

از قالب کیک کمربندی استفاده کنید

برای تهیه چیز کیک از قالب کمربندی استفاده کنید، این قالب به گونه‌ای است که طرفین و ته آن قابل جدا شدن است و شما راحت تر با آن چیز کیک را از قالب جدا خواهید کرد.

 

هنگام پخت چیز کیک در فر را باز نکنید

اگر چیز کیکتان را در فر می پزید، برای جلوگیری از اختلال در روند پخت چیز کیک و ترک خوردگی آن، درب فر را باز نکنید زیرا باز کردن درب فر حین پخت درجه حرارت را به شدت کاهش می دهد.

 

چیز کیک را بیش از حد نپزید

اگر می خواهید چیز کیکتان بافتی خشک و شکننده نداشته باشد، آن را بیش از حد نپزید و زمان زیادی در فر قرار ندهید. برای اطمینان از زیاد نپختن آن بک کیک ضربه آرامی با قاشق چوبی بزنید اگر کل کیک تکان خورد به این معنی است که پختن آن به زمان بیشتری نیاز دارد.

 

تخم مرغ ها را بیش از حد هم نزنید

برای جلوگیری از خراب شدن بافت کیک بهتر است هنگام تهیه آن از به هم زدن بیش از حد تخم مرغ ها اجتناب کنید. قبل از افزودن تخم مرغ به مواد، کمی آنها را با سرعت کم در میکسر هم بزنید تا زمانی که زرده و سفیده کاملاً ترکیب شود.

 

طرز تهیه چیز کیک

 

چیز کیک را با چاقوی داغ ببرید

برای اینکه چیز کیک شما بعد از برش خرد نشود، بعد از پخت چیز کیک، ابتدا چاقو را داغ کنید و سپس کیک را برش بزنید و بعد از هر برش، چاقو را با دستمال تمیز کنید تا خرده‌های برش به تکه‌های بعدی نچسبد.

 

چیز کیک را می توانید بدون ژلاتین تهیه کنید

چیز کیک را می‌توان به دو صورت با ژلاتین و بدون ژلاتین هم درست کرد، در چیز کیک‌ها پودر ژلاتین باعث سفت شدن ترکیب پنیر و خامه می‌شود و بافتی شبیه به موس به آن می‌دهد.

 

چیز کیک چقدر در یخچال بماند؟

قبل از سرو کردن چیز کیک آن را برای حداقل 4 ساعت درون یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد و سفت شود. چیز کیک یخچالی را می‌توانید تا 3 روز در ظرف دربسته درون یخچال نگهداری کنید. چیز کیک نباید بیش از 4 ساعت در دمای اتاق بماند و همیشه باید در یخچال نگه داری شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3q55j3