شنبه 25 فروردین 1403 - 13 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/15 06:47
راه حل واسه کفش تنگ
کد خبر: 13288

بهترین راه حل واسه کفش تنگی که پا رو میزنه

اگر کفشی که دوست دارید را به دلیل راحت نبودن و اذیت کردن پا نمی پوشید، نگران نباشید راه حل های ساده اما کاربردی برای حل مشکل کفش شما وجود دارد.

به گزارش ستاره پارسی: احتمالا برای شما هم اتفاق افتاده کفشی را می خرید که داخل آن احساس راحتی ندارید و در نتیجه اولین کاری که می‌ کنید، این است که آن را داخل جعبه اش می گذارید و جلوی در خانه قرار می دهید که یک نفر آن را ببرد یا به کسی می بخشید؛ اما بهتر است قبل از این کار؛ تجدید نظر کنید.

شما می توانید با در نظر گرفتن راهکار هایی خاص، مشکل کفش نامناسب را برطرف کنید و آن را به یک کفش راحت تبدیل کنی؛ پس در این قسمت با ما همراه باشید.

 

استفاده از چسب زخم

اگر صندل پاشنه داری خریداری کرده اید و پایتان مدام داخل کفش لیز می‌ خورد، در چنین حالتی در قسمت انتهایی کفش و صندل یعنی قسمتی که پاشنه پاهایتان قرار می گیرد، چسب زخم بزنید که این گونه دیگر پایتان لیز نخواهد خورد.

 

راه حل واسه کفش تنگ

 

سیب زمینی پوست کنده

این روش برای کفش هایی مناسب است که تنگ می باشد و به پای شما فشار می آورد. در چنین حالتی یک سیب زمینی خام را پوست بکنید و آن را شب تا صبح داخل کفش تان بگذارید؛ حتی می توانید آن را فشار داده و در قسمت پنجه کفش قرار دهید و صبح روز بعد آن را بردارید؛ اینگونه خواهید دید که رطوبت سیب زمینی باعث گشاد شدن کفش شده است.

 

استفاده از لاک ناخن

گاهی اوقات افراد دمپایی انگشتی می‌ خرند اما قسمت بند که به انگشت آن ها می چسبد، مدام لیز می خورد و ساییده می شود و همین باعث می‌ شود که پایشان اذیت شود. در چنین شرایطی دقیقاً در جایی که انگشتان پای تان روی دمپایی قرار می گیرد را لاک بزنید. بین دو طرف بند دمپایی این کار را انجام دهید تا پایتان دیگر لیز نخورده و قرمز هم نشود.

 

استفاده از پد بهداشتی (رفع سفتی کفش)

اگر کفشی خریده اید که زیر آن خیلی سفت است و به پایتان فشار می آورد که مخصوصاً در مورد کفش های پاشنه بلند این اتفاق رایج است و نمی توانید آن را بپوشید، در چنین حالتی یک نوار بهداشتی یا پد بهداشتی داخل بدنه کفش گذاشته و بعد آن را پا کنید.

 

راه حل واسه کفش تنگ

 

استفاده از حوله یا پارچه میکروفایبر

گاهی اوقات بعضی از کتانی ها را می خواهید برای زمستان هم استفاده کنید؛ اما شاید داخل کتانی به اندازه کافی گرما نداشته باشد. در این حالت می توانید یک عدد حوله را به اندازه کف پای خود برش دهید و آن را داخل کتونی در قسمت کفی بگذارید تا نرم و گرم شود و برای زمستان هم قابل استفاده باشد.

 

استفاده از جوراب

اگر پوتین یا بوتی خریداری کرده ‌اید که تنگ است و به اندازه کافی با سایز پای شما همخوانی ندارد، کافی است که چند عدد جوراب را بردارید، آن را لوله کنید و شب تا صبح داخل کفش بگذارید و صبح روز بعد؛ به پا کنید و ببینید که آیا سایز کفش بزرگتر شده است یا خیر. اگر به نتیجه دلخواه نرسیدید، این کار را دوباره تکرار کنید.

 

پنهان کردن جوراب

گاهی اوقات شما یک کفش پاشنه بلند می خرید و مجبور هستید که بدون جوراب آن را به پا کنید؛ اما پایتان اذیت می شود. در چنین حالتی برای این که پایتان اذیت نشود و همچنین لیز هم نخورد، جوراب را به گونه ای برش دهید که فقط روی انگشت سوم و دوم و قسمت کف پای شما قرار بگیرد. این گونه پایتان لیز نمی خورد و داخل کفش هم اذیت نمی شود.

 

راه حل واسه کفش تنگ

 

استفاده از بند کفش

اگر دمپایی لا انگشتی خریداری کرده اید؛ اما بند یا پلاستیک وسط دمپایی پایتان را آزار می دهد، در چنین حالتی بند کفشی را بردارید و دور کل بند دمپایی بپیچید تا حس نرمی و راحتی را لابلای انگشتان خود حس کنید.

 

بالشتک یا پد آرایشی

کافی است که یک بالشتک کوچک شبیه به یک پد آرایشی یا مقداری پنبه پیدا کنید و آن را داخل کفش های نوک تیز بکنید و بعد آن را به پا کنید. در چنین حالتی انگشتان تان دیگر جمع نمی شود و پایتان هم زخم نخواهد شد.

 

پد بهداشتی (جلوگیری از زخم شدن پاها)

پد بهداشتی یا نوار بهداشتی کاربرد دیگری هم دارد؛ آن هم برای کفش هایی است که در قسمت پاشنه و پشت پا باعث زخم شدن پایتان می شود یا به اصطلاح پای شما را می زند. در چنین حالتی یک تکه از نوار بهداشتی را برش دهید و در این ناحیه بچسبانید و بعد کفش را به پا کنید تا حس راحتی و نرمی داشته باشید و پایتان هم زخم نشود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4pq5o2